در نشست خبری؛

برنامه‌های اوقاف و امورخیریه قم در محرم تشریح شد

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه از ویژه برنامه های اوقاف و امور خیریه قم در محرم حسینی است.

برنامه‌های اوقاف قم ویژه محرم تشریح شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،حجت الاسلام اسکندری،مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه  قم  در جمع خبرنگاران گفت:با آغاز ماه محرم مراسم عزاداری امام حسین با عنوان سوگواره بصیرت عاشورایی در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می شود.

در ۴۰ امامزاده و بقعه متبرکه محرم امسال علاوه بر برگزاری مراسم سخنرانی و روضه خوانی و مداحی،غرفه فرهنگی با هدف گسترش مفاهیم عاشورایی برگزار می‌شود که شامل پاسخگویی به شبهات و مسائل شرعی، ترویج مفاهیم عفاف و حجاب و غرفه ویژه کودک و نوجوان است.

او  از برگزاری مراسم عزاداری در بازار و مراکز تجاری استان در محرم امسال خبر داد و گفت: این مراسم با هماهنگی مدیران مراکز تجاری و بزرگان بازار شهر برای اولین بار برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام اسکندری به اجرای طرح شمیم حسینی (ع) با هدف کمک مالی به هیئت‌های مذهبی اشاره کرد و افزود: نزدیک به ۸۰۰ هیئت مذهبی در استان قم فعالیت دارند که این طرح همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود و مردم و خیران می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

اجرای مراسم سبک لبیک یا حسین (ع) در شب اول محرم در آستان مقدس امامزاده سید علی (ع) مراسم ویژه شیر خوارگان حسینی و مراسم صبر حضرت زینب از دیگر برنامه هایی است که در دهه محرم در آستان مقدس امامزادگان در سطح استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ش

برنامه های اوقاف و امور خیریه در محرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.