وزیر صمت؛

بازارچه‌های مرزی باید فعال باشند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بازارچه‌ها مرزی خراسان جنوبی باید فعال باشند و من خود به جد آن را پیگیری خواهم کرد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع فعالان اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان به لحاظ مرز موقعیت خوبی دارد، گفت: برنامه ما در وزارت صمت استفاده از هر گذرگاه برای رونق صادرات کشور است و اکنون در این استان با این توان و ظرفیت، بازارچه‌ها باید فعال باشند و من خود به جد آن را پیگیری خواهم کرد.


او استفاده از توان نیرو‌های بومی در معادن کشور را جزو اولویت‌های این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: باید گردش مالی شرکت ها، تدارک آن‌ها و جذب نیرو سرمایه گذاران کاملا بومی و منطقه‌ای باشد تامردم به خوبی درآمد حاصل از سرمایه گذاری در منطقه خود را احساس کنند.


رحمانی همچنین خراسان جنوبی را یک استان برخوردار از همه نعمات خداوندی عنوان کرد و گفت: این استان از ظرفیت معادن خوبی برخوردار است که برای خراسان جنوبی بودجه ویژه‌ای به لحاظ بودجه‌های اکتشافی در کشور درنظر گرفته شده چرا که اگر اکتشاف و مطالعاتی صورت نگیرد معدنی هم در کار نخواهد بود.


وزیر صمت از آمادگی برای حمایت همه جانبه در رونق معادن خبر داد و گفت: انتظار است سرمایه گذاران نیز در این حوزه مهم با انگیزه کامل و تکنولوژی لازم وارد شوند.


رحمانی با اشاره به اینکه وجود کشور‌های همسایه زمینه خوبی را برای صادرات در این استان فراهم کرده است، افزود: صادرات در این استان نباید تنها به افغانستان باشد بلکه باید از بازار کشور‌های آسیای میانه بویژه در شرایطی که کشور در تحریم به سر می‌برد بهره‌مند شد.


همچنین در این نشست اجرای حداقل یک طرح تولیدی در هر شهرستان، کمک به احداث زیرساخت‌های معدن و افزایش اعتبارات ویژه مطالعات اکتشافی معادن، تمرکز بر فرآوری سرمایه معدنی و جلوگیری از خام فروشی، کمک به بازگشایی بازارچه‌ها و رونق مرز با اولویت مرز یزدان و پیگیری بیمه ۲۰ هزار قالی باف استان از درخواست‌های معتمدیان استاندار خراسان جنوبی از وزیر صمت بود.


نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه به مشکلات و مسائل پیش روی واحد‌های تولیدی و صنعتی استان ازجمله تامین مواد اولیه، برخورداری از معافیت‌های مالیاتی ویژه برای این استان، توجه بیشتر به صنعت و معدن باتوجه به خشکسالی ها، تامین زیرساخت‌های لازم، استفاده بیشتر از ظرفیت مرز و تجارت با کشور‌های همسایه، رفع موانع و مشکلات واحد‌های صنعتی بزرگ استان، نگاه ویژه درباره بسته توسعه زرشک و زعفران، و سرمایه گذاری ایدرو و ایمدرو در استان پرداختند.


نبود سرمایه در گردش، مالیات، همکاری نکردن بانکها، نبود زیرساخت‌های لازم در معادن استان، نبود صنایع فرآوری، نبود توجه به فرسودگی ماشین آلات، رقابت بخش دولتی با خصوصی، راه‌اندازی معادن مکانیزه در کشور، توسعه زیرساختهای، و بالفعل کردن ظرفیت‌های استان از مشکلات پیش روی تولید و خواسته‌های فعالان اقتصادی استان در این نشست بود.
انتهای پیام/ب


حضور وزیر صنعت در خراسان جنوبی

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.