فعالیت ۳۵ چاپخانه در چهارمحال و بختیاری

۳۵ باب چاپخانه در استان چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محسن علوی رئیس اتحادیه صنف چاپخانه داران چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون ۳۵ باب چاپخانه در استان فعالیت دارد که این تعداد چاپخانه نیاز داخلی استان را تأمین می‌کنند.

او افزود: هشت چاپ سیلک، ٢٩ چاپ دیجیتال، ٢٥ چاپ بنر، سه لیتوگراف، ٣٠٠ دفتر فنی، ٢٠ صحاف در این استان فعال است و توانسته سهمی در رونق اشتغال در استان داشته باشد.

علوی اضافه کرد: در حوزه چاپ بسته‌بندی جعبه نیز هشت واحد در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد که واحد‌های تولیدی استان می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

او معافیت مالیاتی را از مهم‌ترین مطالبات فعالان این صنف بیان کرد و گفت: در ماده ١٣٤ قانون مالیات به صراحت ذکر شده که واحد‌هایی که از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت می‌کنند، معاف از مالیات هستند، اما متأسفانه این قانون اجرا نمی‌شود.

علوی افزود: شورای سیاستگذاری صنعت چاپ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با وزارت صمت در سال‌های گذشته تشکیل شد و وظیفه این شورا این است که به مشکلات صنعت چاپ و روابط کارگر و کارفرما رسیدگی کند و احکام این شورا مرجع باشد، ولی این شورا در حال حاضر منحل شده و ضروری است تا دوباره فعال شود.

لازم به ذکر است: بزرگترین چاپخانه غرب کشور در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ف

فعالیت هشت واحد چاپ بسته‌بندی جعبه در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار