آیین های عزاداری حسینی در استان مرکزی

همزمان با شب اول محرم مراسم مشکی پوشان در نقاط مختلف استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  مردم استان مرکزی با برگزاری "مراسم مشکی پوشان" در اولین شب ماه محرم رخت عزای ابا عبدالله الحسین برتن کردند تا در عزای سالار شهیدان به عنوان عزادار شرکت کنند.

مراسم مشکی پوشان در استان مرکزی

مراسم مشکی پوشان اماکن و فضا‌های مختلف شهر‌ها و روستا‌های استان مرکزی همه ساله و با هدف ارادت خدمت حضرت ابا عبدالحسین (ع) و احترام به سالار شهیدان و سوگواری برای این امام بزرگوار برگزار می‌شود.

در این مراسم عاشقان ابا عبدالحسین (ع) لباس‌های رنگی را از تن به در می‌کنند و لباس مشکی را به نشانه عزای شهیدان کربلا به خصوص سید الشهدا بر تن می‌کنند.

سنت مشکی پوشان هر ساله همزمان با شب اول ماه محرم، طی مراسمی خاص در جای جای ایران اسلامی و سایر نقاط جهان با اجتماع عزاداران حسینی در حسینه ها، مساجد و مکان‌های عزاداری محرم انجام می‌شود.

در این مراسم اعضای هیئت با آوردن پیراهن‌های مشکی خود، در مراسمی خاص و به صورت دسته جمعی مشکی پوش می‌شوند.

جمع کردن پیراهن‌های مشکی اعضاء هیئت، برگزاری عزاداری مخصوص و تحویل گرفتن پیراهن‌ها از بزرگتر‌های هئیت و پیرغلامان حسینی از جمله مراسم‌های این سنت عزاداری است.

این سنت عزاداری مثل هرسال در غرق آباد ساوه هم برگزار شد.

محرم امسال هزار و ۳۰۰ هیات مذهبی و هزار و ۳۰ مبلغ و مبلغه در استان مرکزی فعالیت خواهند کرد که ۳۳۰ نفر از این مبلغان اعزامی از خارج از استان هستند تا مراسم سوگواری شهادت نوه پیامبر اسلام در سطح استان مرکزی به خوبی انجام شود.

انتهای پیام / ج

مردم استان مرکزی با مراسم مشکی پوشان ماه محرم را آغاز کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.