میزان باسوادی در اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: میانگین درصد باسوادی در شهرستان‌های اردبیل و خلخال بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل ،سیدغلامحسین گنجی، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل امروز در دوره آموزشی عملی نماز آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی مناطق آموزش و پرورش جنوب استان اردبیل در خلخال گفت: بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در ۹۳.۱ درصد جمعیت ۱۰ تا ۴۹ ساله استان اردبیل باسواد هستند و کمتر از هفت درصد این گروه سنی بی‌سواد می‌باشند. 

او افزود: فاصله باسوادی استان اردبیل با کشور ۱.۶ درصد است که تلاش می‌کنیم با جذب بیشتر افراد بی‌سواد به کلاس‌های نهضت سوادآموزی در مناطق مختلف استان این فاصله را کاهش داده و به میانگین کشوری برسانیم.

گنجی با بیان اینکه ۲۰ هزار نفر در استان در سن ۴۵ تا ۵۰ سال بی‌سواد هستند، گفت: اگر درست برنامه‌ریزی نکنیم این تعداد افراد از جامعه هدف خارج شده و بی‌سواد خواهند ماند.
وی گفت: با برنامه‌ریزی که در استان در حال انجام است در آینده نزدیک شاهد تحول بزرگ در بحث سوادآموزی جامعه هدف خواهیم شد.

معاون سواد آموزی استان اردبیل افزود: میانگین درصد باسوادی در شهرستان‌های اردبیل و خلخال بالاتر از میانگین کشوری است و در سایر شهرستان‌ها هم تلاش می‌شود درصد جمعیت باسواد جامعه روز بروز افزایش یابد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بیش از ۱۰ هزار نفر از افراد بی‌سواد استان در سه دوره آموزشی ، سوادآموزی ، تحکیم و انتقال نهضت سوادآموزی استان حضور خواهند داشت.
گنجی به نرخ پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی هم اشاره کرد و گفت: در استان اردبیل نرخ پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی ۹۹ درصد می‌باشد که بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته‌ایم.

وی گفت: با توجه به اهمیت با سوادی جمعیت در سازمان نهضت سوادآموزی باسواد کردن گروه‌های سنی مختلف را در دستور کار خود قرار داده و با هدف‌گذاری انجام شده تلاش بر این است تا جمعیت ۱۰ تا ۴۹ ساله استان اردبیل از نعمت سواد بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ع

بیش از ۹۳ درصد جمعیت استان اردبیل باسواد هستند

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.