نتانیاهو وعده اشغال کرانه باختری را تکرار کرد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وعده الحاق شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی را تکرار کرد.

نتانیاهو وعده اشغال کرانه باختری را تکرار کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در تکرار وعده‌های انتخاباتی ۵ ماه پیش خود گفت شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری را به سرزمین‌های اشغالی الحاق می‌کند. نتانیاهو در سخنرانی در شهرک الکانا در کرانه باختری مدعی شد: ما حاکمیت یهود را به تمام شهرک‌های کرانه باختری به عنوان بخشی از سرزمین اسرائیل گسترش خواهیم داد.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر به نقل از نتانیاهو اعلام کرد این رژیم به توسعه و تقویت شهرک سازی خود در این منطقه ادامه خواهد داد. نتانیاهو همچنین در سخنانی نه تنها متعهد شد که هیچ یک از شهرک‌های کرانه باختری رود اردن را برنمی‌چیند، بلکه خواستار افزایش سرعت در ساخت و ساز شهرک‌ها شد.

تلاش برای شهرک سازی در کرانه باختری به موضوعی مهم برای کابینه نتانیاهو تبدیل شده است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی مسئله حاکمیت این رژیم بر شهرک سازی‌ها در کرانه باختری را به عنوان یکی از اصول کمپین انتخاباتی خود مطرح کرد. این در حالی است که سازمان ملل، شهرک سازی‌های صهیونیست‌ها در سرزمین‌های فلسطین اشغالی را تحت قوانین بین المللی غیرقانونی می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار