برپایی ۱۱ نمایشگاه شمیم حسینی در ۱۲ امامزاده مازندران

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران از برپایی ۱۱ نمایشگاه شمیم حسینی در ۱۲ امامزاده مازندران امسال برای اولین بار در سراسر کشور خبر داد.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: طرح شمیم حسینی امسال به‌عنوان طرح جدید سازمان اوقاف به صورت ملی و در سراسر کشور با ۳ سرفصل روضه‌خوانی، اطعام و تعزیه‌داری موقوفاتی که قید مکان ندارند  در ۱۲ امامزاده استان  برگزار می‌شود. 

او با بیان اینکه آمار قابل توجهی از موقوفات در استان با نیت اطعام و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) است گفت: تا پیش از این سوگواره بصیرت عاشورایی توسط سازمان اوقاف در امامزادگان برگزار می‌شد که در آن برنامه‌هایی، چون لبیک یا حسین (ع)، شیرخوارگان حسینی، احلی من العسل، ویژه‌برنامه تاسوعا و عاشورای حسینی و رهروان زینبی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری افزود: نمایشگاه طرح شمیم حسینی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی به منظور ارائه خدمات مورد نیاز هیات‌های مذهبی، مساجد و حسینیه‌ها و با هدف اجرای نیات واقفان خیراندیش شامل مواد غذایی جهت پخت نذری، پرچم، کتیبه و بیرق، لباس مشکی، محصولات فرهنگی به صورت سالیانه درکنار سایر برنامه‌ها در این ایام در بقاع شاخص مازندران برپا خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: در این نمایشگاه تمامی خدمات مورد نیاز هیات مذهبی عرضه خواهد شد.

او افزود: هیات‌های مذهبی مستمر که توسط سازمان تبلیغات استان به اداره کل اوقاف و امورخیریه معرفی می‌شوند با شرکت در این طرح می‌توانند علاوه بر دریافت بن خرید کالا، از تخفیفات ویژه خرید اقلام مورد نیاز هیات‌ها در نمایشگاه نیز بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به فعالیت ۸ هزار و ۵۰۰ مسجد، حسینیه و هیئت مذهبی فعال در استان، گفت: طرح شمیم حسینی به منظور کمک به آن‌ها و نیز مجالس سراسر کشور از محل موقوفات مرتبط، تا ۱۴ شهریورماه اجرا می‌شود.
انتهای پیام/س

برپایی نمایشگاه شمیم حسینی در امامزاده گان مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.