یک مقام مسئول خبر داد؛

انتقال روزانه ۲۷ میلیون لیتر بنزین با استفاده از خط لوله/ قطعی در روند انتقال نفت وجود ندارد

مدیر منطقه خطوط لوله و مخابرات نفت تهران گفت: احتمال قطعی روند انتقال نفت و فرآورده در این خطوط وجود ندارد.

انتقال روزانه ۲۷ لیتر بنزین با استفاده از خط لوله/ قطعی در روند انتقال نفت وجود ندارد به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  مجتبی بشارتیان مدیر منطقه خطوط لوله و مخابرات نفت تهران امروز در یک نشست خبری با بیان اینکه با استفاده از خط لوله نایین-کاشان-ری روزانه ۲۷ میلیون لیتر بنزین را انتقال می‌دهیم، گفت: ۸ خط لوله به تهران وارد و ۱۶ خط لوله ۲۶ اینچی خارج می‌شود که با استفاده از این خطوط ۳۶۰ هزار بشکه نفت خام را از مناطق جنوبی کشور دریافت می‌کنیم؛ از این میزان ۲۴۰ هزار بشکه نفت را تحویل پالایشگاه تهران می‌دهیم و ۱۲۰ هزار بشکه را نیز به مقصد پالایشگاه تبریز انتقال می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه احتمال قطعی روند انتقال نفت و فرآورده در این خطوط وجود ندارد، تصریح کرد: طول خطوط انتقال فرآورده در تهران ۲۱۰۰ کیلومتر است این در حالی است که خط لوله شازند به ری در حال پایان است که با استفاده از این خطوط نیاز بخش شمالی کشور به فرآورده‌های نفتی را منتقل و علاوه بر آن سوخت مایع مورد نیاز نیروگاه‌های شمالی را تأمین می‌کنیم.


بیشتر بخوانید: احداث خط لوله برای انتقال بنزین بزرگترین پالایشگاه تولید کننده بنزین کشور


به گفته این مقام مسئول روزانه ۸۶ میلیون لیتر فرآورده نفتی از طریق این خطوط لوله و همچنین ترمینال خطوط در ری منتقل می‌شود.

بشارتیان شروع پروژه خط لوله نایین-کاشان-ری را سال ۹۲ اعلام کرد و گفت: سال ۹۷ فاز نخست این خط لوله به ظرفیت انتقال ۲۷.۵ تا ۳۰ میلیون لیتر به بهره برداری رسید و توانستیم بنزین یورو ۵ پالایشگاه ستاره خلیج فارس را به تهران منتقل کنیم.

مدیر منطقه خطوط لوله و مخابرات نفت تهران گفت: ارزش اعتباری این پروژه ۶۰۶ میلیارد تومان (ارزی و ریالی) است که با استفاده از دو ایستگاه تلمبه خانه‌ای در فاز دوم می‌توانیم ۳۰ میلیون لیتر فرآورده را به ظرفیت انتقال خود بیفزاییم.

گفتنی است تمامی لوله‌های استفاده شده ساخت داخل و از نوع سازگار با محیط زیست هستند.

انتهای پیام/

می‌توانیم ۳۰ میلیون لیتر فرآورده را به ظرفیت انتقال خود بیفزاییم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار