همه مدارس شهرستان دشتستان به وسایل سرمازا مجهز می‌شوند

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش می‌کنیم تعدادی وسایل سرمازا قبل از آغاز سال تحصیلی در اختیار مدارس دشتستان قرار گیرد تا کلاسی بدون کولر نباشد.

همتمام مدارس شهرستان دشتستان مجهز به سیستم سرمایشی می‌شوندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدباقر سعادت در نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات مدارس شهرستان دشتستان بیان کرد: در خصوص تامین وسایل سرمازا برای مدارس شهرستان، پیگیری‌های لازم را در چندین جلسه کشوری انجام داده‌ام و امیدوارم امسال مشکل تامین این وسایل در هیچ یک از مدارس شهرستان دشتستان وجود نداشته نباشد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بودجه کشور به پیشنهاد دولت در قالب لایحه بودجه ۴۵۰ هزار میلیارد مصوب شده است.

سعادت عنوان کرد: حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان از این بودجه اسناد خزانه، ۱۵۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی درآمد نفت و ۱۵۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی از طریق گمرکات و مالیات است که از این مبلغ ۳۱۰ هزار میلیارد تومان حقوق پرداختی است.

او ضمن ابراز خرسندی از اینکه سازمان برنامه و بودجه، بودجه سال ۹۹ را بدون فروش نفت و بدون در نظر گرفتن هزینه نفت ارائه خواهد داد ادامه داد: همان گونه که خانواده نمی‌تواند بیش از حد توان پاسخگوی نیاز‌های فرزندانش باشد دولت نیز همین گونه است، نابجا از دولت حمایت نمی‌کنم و نخواهم کرد، اما باید مسئولین و مدیران شرایط دولت را درک کنند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت مفید و ارزشمند رئیس قوه قضائیه بیان کرد: با ورود رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه کشور اقدامات بسیار خوبی انجام شده و امیدواریم این اقدامات استمرار داشته باشند تا دست خیانتکاران قطع شود.

سعادت ادامه داد : از بدو ورودم به خانه ملت و عهدی که با مردم بستم از هیچ گونه اقدامی کوتاهی نکرده و نخواهم کرد.

او افزود: اگر خیرین یا اولیای دانش آموزان و هر کس دیگری که تمایل به کمک به مدارس با اشتیاق و بدون اجبار داشته باشند هیچ گونه منع قانونی وجود ندارد، چرا که یکی از راهکاری تامین نیاز‌های مدرسه این است که کمک‌های مردم، اولیا و خیرین را با تمایل خود آن‌ها و بدون هیچ گونه الزام و اجبار جمع آوری کنید تا بتوانید پاسخگوی نیاز‌های مدارس سطح شهرستان باشید.

مشکل اساسی در تامین اعتبارات آموزش و پرورش

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این نشست گفت: در تامین اعتبارات مورد نیاز آموزش و پرورش مشکلات اساسی داریم.

غلامحسین حسینی ادامه داد: در بعضی از موارد اعتباراتی به یک پروژه اختصاص داده می‌شود و فعالیت مورد نظر به صورت امانی انجام می‌گیرد، اما تا زمان تخصیص آن اعتبار مدت زمان زیادی سپری می‌شود که این موضوع باعث ایجاد چالش با طلبکاران می‌شود.

او با بیان اینکه میزان گسترش تعداد مدارس غیر دولتی در دشتستان مناسب است، افزود: بر اساس آمار تنها ۹ درصد دانش آموزان در این مدارس تحصیل می‌کنند که نیاز است افزایش یابد.

حسینی با اشاره به اهمیت هدایت تحصیلی و توزیع متوازن رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کارو دانش، بیان کرد: برای کاهش هزینه‌های هنرستان‌های فنی و علاقه‌مند سازی دانش آموزان به این رشته‌ها باید زمینه اشتغال دانش آموزان فراهم شود.

او بر نگهداری از تجهیزات مدارس تاکید کرد، زیرا تامین آن‌ها امروزه سخت و هزینه‌های بسیاری دارد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: به منظور برگزاری هر چه بهتر مراسم بازگشایی مدارس، استاندار قول داده اعتبار لازم برای شاداب سازی و رنگ آمیزی فضای مدارس اختصاص یابد که امیدواریم تا پایان همین هفته تخصیص داده شود.

کمبود ۲۵۸ معلم در دشتستان

مدیر آموزش و پرورش دشتستان نیز گفت: بیش از ۳۵ هزار دانش آموز در این شهرستان در ۲۲۶ مدرسه دولتی و ۲۷۳ موسسه غیر دولتی مشغول تحصیل هستند که تامین تجهیزات مورد نیاز آن‌ها دغدغه اساسی ما است.

سیدحسن لواسانی فرد افزود: اکنون با کمبود ۵۲۷ دستگاه کولر و ۴۲۰ دستگاه رایانه در مدارس و به خصوص هنرستان‌های فنی مواجه هستیم.

او ادامه داد: تاسسیات داخلی بسیاری از مدارس فرسوده شده است و جوابگوی نیاز مدارس در حال حاضر نیست.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان با اشاره به کمبود ۲۵۸ معلم در این شهرستان، گفت بخشی از این کمبود‌ها از طریق ساعت کاری و استفاده از نیرو‌های بازنشسته قابل جبران است، اما به مساعدت بیشتری برای جبران این میزان کمبود نیاز داریم.

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.