همه چیز درباره «عملیات اوج نیمه شب» سازمان سیا/ جریان استفاده از دارو‌های روانگردان برای کنترل ذهن چه بود؟

سازمان سیا در طول دوران فعالیت خود پروژه‌های عجیب و متعددی را سرپرستی کرده است و یکی از این پروژه ها، عملیات اوج نیمه شب است. عملیاتی که با همکاری زنان روسپی انجام شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، عملیات موسوم به عملیات اوج نیمه شب بخشی از یک پروژه کنترل ذهن بزرگ تحت حمایت سیا بود، این پروژه با هدف فریب سوژه‌ها و فرستادنشان به خانه‌های امن انجام می‌شد.

همه چیز درباره «عملیات اوج نیمه شب» سازمان سیا در دهه ۱۹۵۰ / استفاده از دارو‌های روانگردان برای کنترل ذهن

در بخش مهمی از این پروژه‌ها ابتدا مردان را به خانه‌های مخفی می‌کشاندند و سپس به آنان انواع روانگردان‌ها و به ویژه ال اس دی داده می‌شد تا ذهنشان را تحت تاثیر قرار دهند و در نهایت این پروژه باعث می‌شد که شرکت کنندگان بسیاری از راز‌های خود را برملا کنند.

در دهه ۱۹۵۰، سازمان سیا در سان فرانسیسکو، مارین و شهر نیویورک خانه‌های امنی را مستقر کرد. این خانه‌های امن به عنوان خانه‌های فساد عمل می‌کردند تا گزیده‌ای از مردان را به سمت خود جذب کنند. سپس سازمان سیا به روسپیانی که در واقع ماموران سازمان سیا بودند ماموریت می‌داد تا تا مشتریان را به خانه‌های امن ترغیب کنند و در آنجا مخفیانه با طیف گسترده‌ای از مواد از جمله ال اس دی الوده کنند و سپس انان را از پشت شیشه تحت نظر قرار دهند.

همه چیز درباره «عملیات اوج نیمه شب» سازمان سیا در دهه ۱۹۵۰ / استفاده از دارو‌های روانگردان برای کنترل ذهن

این غیرنظامیان فریب خورده همچنین در معرض مطالعات مختلفی بودند که شامل تحقیقات گسترده در مورد باج خواهی جنسی، فناوری نظارت و استفاده احتمالی از دارو‌های تقویت کننده ذهن در عملیات میدانی بود. جدای از این آزمایشات کاملاً غیرقانونی، افراد به خاطر مخفی نگه داشتن این آزمایش‌ها مورد تهدید قرار می‌گرفتند. این عملیات به زودی گسترش یافت و مأمورین سیا با استفاده از مواد مخدر در رستوران‌ها، بار‌ها و سواحل، توزیع موادمخدر را آغاز کردند.

نه تنها غیرنظامیان بلکه کارمندان سیا، پرسنل ارتش آمریکا و مأمورین مظنون به کار برای طرف مقابل در جنگ سرد نیز مواد مخدر مصرف کردند و در این عملیات به عنوان شرکت کنندگان ناخواسته عضو شدند. نتیجه این پروژه وحشتناک بود. مواردی مستند از افرادی که دچار ناتوانی طولانی مدت ذهنی بعد از اجرای این پروژه شدند، وجود دارد.

منبع: انتخاب

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.