مرز سومار به دستور دولت عراق بسته شد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان کرمانشاه گفت : مرز سومار به دستور دولت عراق بسته شده، اما با رایزنی‌هایی که مقامات کشورمان و استان کرمانشاه با مسئولان عراقی داشته‌اند، به زودی شاهد بازگشایی این مرز خواهیم بود.

به گزارش   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان کرمانشاه گفت : علت بسته شدن مرز سومار مشکلات و تخلفات پرسنل عراقی در این مرز بوده که دولت عراق را مجبور به تعطیلی آن و جابجایی مسئولان کرده است.

او گفت : بسته شدن این مرز خبر خوبی برای استان کرمانشاه نیست، زیرا بخش خصوصی و دولتی ما سرمایه‌گذاری بزرگی را در این مرز انجام داده و سومار پنجره ورود تجاری استان به بخش میانی و جنوب عراق است.

به دلیل تخلفات متعدد مدیریت مرز سومار در طرف عراقی، این مرز به صورت رسمی از روز ۲۸ مرداد به دستور عادل عبدالمهدی، نخست‎وزیر عراق بسته شد.

بالافاصله پس از تعطیلی سومار، مثنی تمیمی استاندار دیالی عراق و هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در مرز سومار دیدار کردند و با تاکید بر تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های این مرز، به ضرورت بازگشایی سریع آن اشاره کردند.

استاندار کرمانشاه گفت: بسته شدن سومار خسارت‌های اقتصادی متعددی برای ۲ استان کرمانشاه و دیالی خواهد داشت و باید رویکرد هر ۲ استان به سمت افزایش مبادلات اقتصادی باشد.

 

 

انتهای پیام/د

علت بسته شدن مرز سومار مشکلات و تخلفات پرسنل عراقی مرز بود

 

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار