گزارش/

ایران خودرو، قطعه‌ای دیگر از پازل بدعهدی در تحویل خودرو

شرکت ایران خودرو پس از وعده‌های بسیار در تحویل خودرو اکنون به ارائه طرح جایگزین اقدام کرده است.

پازل تحویل خودرو این بار گریبان ایران خودرو را گرفت به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هر ساله شرکت ایران خودرو اقدام به پیش فروش برخی محصولات خود می کند و برای افراد پس از واریز، دعوت نامه ای صادر می شود که در آن، زمان تحویل خودرو قید شده است.

سال گذشته این شرکت پیش فروش خودروهایی را آغاز کرد که پس از ثبت نام، وعده تحویل خودروها در  ۸ ماه قید شده بود، اما پس از رسیدن موعد تحویل، این شرکت از ارائه خودرو امتناع می کند و وعده تحویل در روزهای آتی را می دهد.

جالب است که خودروسازان در تارنمای فروش محصولات خود، به طور مرتب به ثبت نام کنندگان پیشنهاد می‌کردند تا ماه‌های انتهایی سال را برای سهولت ثبت نام انتخاب کنند، در حالی‌ که امکان انتخاب موعد تحویل  در دی‌ نیز امکان پذیر بود.

 

 

ایران خودرو، قطعه‌ای دیگر از پازل بدعهدی در تحویل خودرو

 اکنون حدود  ۱ سال از تحویل خودرو می گذرد و متقاضیان، خودرویی تحویل نگرفته اند و شرکت ایران خودرو وعده داده است که افراد می توانند از طرح جایگزین خودرو استفاده کنند. بسیاری از افراد از این طرح شکایت دارند چرا که خودرو ثبت نامی را خواستار هستند.


بیشتر بخوانید: انتظار ۲ ساله متقاضیان شرکت رامک خودرو / معمای ترخیص خودرو همچنان ادامه دارد


ارائه طرح جایگزین خودرو از شرکت ایران خودور

یکی از متقاضیان خرید خودرو از شرکت ایران خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در تاریخ ۹۷/۰۵/۲۹ نسبت به خریداری یک دستگاه خودرو با موعد تحویل اسفند ۹۷ از شرکت ایران خودرو اقدام کرده ام.

او ادامه داد: با توجه به بخشنامه مصوب وزارت صنعت، معدن و تجارت باید خوردو‌های پیش فروش شده با موعد تحویل تا ۹۷/۱۰/۳۰ با مبالغ قبلی (پیش از افزایش ۳۰ درصدی قیمت‌ها) تحویل مشتریان می شد؛ این در حالیست که پس از گذشت موعد تحویل، شرکت ایران خودرو قصد تحویل خودرو با مبلغ جدید را دارد.

این متقاضی افزود: قابل توجه است که این شرکت اکنون می‌گوید خودروی ثبت نامی شما موجود نیست و می توانید از جایگزین آن استفاده کنید.

به گفته این فرد، شرکت ایران خودرو پس از جایگزینی خودروها، قیمت را تغییر و قصد دارد با قیمت های متفاوت خودروهای جایگزین را در اختیار مشتریان قرار دهد و اینگونه توانست رضایت مشتریان را بگیرد.

پازل تحویل خودرو این بار گریبان ایران خودرو را گرفت

یکی دیگر از متقاضیان شرکت ایران خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مرداد ۹۷ اقدام به ثبت نام خودرو با پیش پرداخت ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با موعد تحویل بهمن کرده ام؛ اما بعد از حدود یک سال، هبچ خودرویی دریافت نکرده ام.

این متقاضی تصریح کرد: قیمت این خودرو در زمان ثبت نام در کارخانه ۴۷ میلیون تومان و در بازار ۶۰ میلیون تومان بود. در پایان آذر سال  گذشته تصویب شد که خودرو‌های تحویل شهریور تا دی شامل افزایش قیمت ۳۰ درصدی شوند، اما پس از آن این مصوبه باطل شد.

این مشتری معترض ایران خودرو ادامه داد: در بهمن که موعد تحویل خودرو بوده است، به یکباره مصوبه افزایش قیمت اعلام شد، اما همچنان خودرویی تحویل داده نشده است و اکنون ما را مجبور به قبول طرح جایگزین کرده است.

یکی دیگر از متقاضیان شرکت ایران خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:  خرداد سال ۹۷ از شرکت ایران خودرو، خودرویی پیش خرید کردم که وعده تحویل ۸ ماهه آن را داده بودند. اما در مهر گفتند خودرویی موجود نیست و باید صبر کنید.

این متقاضی تصریح کرد: پس  اعلام  طرح جایگزین ایران خودرو، این شرکت بارها گفت خودرویی موجود نیست تا بتواند خودرو جایگزین را تحویل دهد.

ایران خودرو، قطعه‌ای دیگر از پازل بدعهدی در تحویل خودرو

انتهای پیام/

 

مشکل چند نرخی برای خرید یک خودرو در سایت ایران خودرو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار