سواحل شمالی غبارآلود می‌شود

هواشناسی استان بوشهر اعلام کرد: سواحل شمالی این استان، امروز و فردا غبار آلود می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌ها نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت امروز و فردا با افزایش سرعت باد شمال غربی بر روی جنوب خوزستان، احتمال ایجاد گردوخاک و غبارآلود شدن قسمت‌های شمالی خلیج فارس و سواحل شمالی استان وجود دارد.

زهرا راستگو افزود: همراه با افزایش وزش باد بعد ازظهر، تلاطم دریا در قسمت‌های شمالی خلیج فارس تا حدودی افزایش می‌یابد. همچنین در ساعات بعدازظهر تا شب در برخی نقاط استان به ویژه مناطق جنوبی استان گاهی افزایش ابر و احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی به صورت همرفتی، رخ می‌دهد.

او با اشاره به وضع جوی و دریایی استان در ۲۴ ساعت آینده، ادامه داد: در این مدت، باد در سواحل شمالی و مرکزی با جهت شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ و گاهی تا ۳۴ کیلومتر در ساعت خواهد وزید، اما سرعت آن دور از سواحل و بر روی دریا در ساعاتی از بعد از ظهر تا اواخر شب گاهی به ۴۲ کیلومتر در ساعت هم خواهد رسید.

به گفته این کارشناس هواشناسی، در سواحل جنوبی استان هم جهت وزش باد جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ و گاهی تا ۳۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

راستگو، ارتفاع موج دریا را در سواحل جنوبی ۳۰ تا ۶۰ و گاهی ۹۰ سانتیمتر عنوان کرد و گفت: در سواحل شمالی و مرکزی نیز ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ و گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود که این میزان دور از سواحل در ساعاتی از عصر امروز تا اواخر شب ۶۰ تا ۱۲۰ و گاهی ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

او بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۵۸ بامداد، مد اول دریا ساعت ۱۰:۵۱، جزر دوم دریا ساعت ۱۷:۲۵ و مد دوم دریا ساعت ۲۳:۲۸ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

پیش بینی وضع جوی و دریایی استان بوشهر

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.