چهارمین دوره آئین نذر کتاب در اردبیل برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: همزمان با ایام ماه محرم چهارمین دوره آئین نذر کتاب انجمن مهر امید در استان اردبیل برگزار می‌شود.

اکبر نگاهی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،گفت: همزمان با ماه محرم چهارمین دوره آئین نذر کتاب انجمن مهر امید در اردبیل، سرعین و پارس آباد برگزار می‌شود.

او افزود: آئین نذر کتاب در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و گسترش نذر اقلام فرهنگی برگزار می‌شود و نیاز است که این چنین کار‌های مذهبی و فرهنگی بیش از پیش مورد توجه فعالان فرهنگی و اجتماعی قرار گیرد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به اینکه این طرح در سه دوره قبلی مورد استقبال هموطنان قرار گرفته است، تصریح کرد: دوره‌های اول و دوم این آئین تنها در شهر اردبیل برگزار شد، اما در سال گذشته این آئین توسط انجمن مهر امید از سازمان‌های مردم نهاد فعال اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل، همزمان با دهه اول ماه محرم در سه شهر اردبیل، سرعین و پارس آباد اجرا شد.

نگاهی با اشاره به اینکه چهارمین دوره آئین نذر کتاب هم در این سه شهر اجرا می‌شود، ادامه داد: نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های نماز جمعه بر ترویج و گسترش نذر فرهنگی تاکید کردند و ما تلاش می‌کنیم در راستای عمل به فرمایشات ایشان امسال آئین نذر کتاب را باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار کنیم.

او اظهار کرد: این آئین مذهبی و فرهنگی ۱۶ الی ۱۸ شهریور ماه ۱۳۹۸ (۷ تا ۹ محرم) ساعت ۱۶ تا ۲۰ در مقابل مدرسه شهید مدرس اردبیل برگزار می‌شود.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه آئین نذر کتاب با شعار «با نذر کتاب، شمعی در حرم آگاهی بیفروزیم» برگزار می‌شود، افزود: انتظار می‌رود مردم حسینی و فرهنگ‌دوست استان اردبیل و مسئولان استان اردبیل در این آئین مشارکت داشته باشند.

نگاهی تصریح کرد: گسترش فرهنگ مطالعه یکی از ابزار‌های توسعه فرهنگی است و باید در این مسیر برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین کرده و بر اساس آن حرکت کرد.

انتهای پیام/ح

گسترش فرهنگ مطالعه یکی از ابزار‌های توسعه فرهنگی است

 

برچسب ها: کتاب ، ماه محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.