شاهین‌طبع: پرتاب‌های ۳ امتیازی ملی پوشان بسکتبال تونس ما را غافلگیر کرد

سرمربی تیم ملی بسکتبال کشورمان معتقد است پرتاب‌های ۳ امتیازی ملی پوشان تونس دلیل باخت ایران در دومین دیدار جام جهانی بود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی بسکتبال کشورمان در دومین دیدار خود در جام جهانی برابر تونس هم شکست خورد تا خیلی زود از این رقابت‌ها کنار رود.

مهران شاهین‌طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال بعد از این بازی در کنفرانس خبری درباره دلایل شکست تیم ملی گفت: تلاش کردیم بعد از بازی اول مقابل پورتوریکو ملی پوشان را بازسازی کنیم. مقابل تیمی باتجربه بازی کردیم. پرتاب‌های ۳ امتیازی تونسی‌ها ما را غافلگیر کرد. بازیکن شماره ۴۵ تونس ۵۶ درصد پرتاب سه امتیازی خود را وارد سبد کرد که یک آمار بسیار بالا است.


بیشتر بخوانید: صعود زودهنگام ایتالیا و آرژانتین در روز حذف ساحل عاج و ایران


سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: نیمه اول این بازی کنترل فضای زیر حلقه را به آن‌ها واگذار کردیم و چند ریباند دفاعی را از دست دادیم. البته در نیمه دوم اوضاع را تغییر دادیم. فکر می‌کنم بازی اول مقابل پورتوریکو تاثیر زیادی روی ما گذاشت.


بیشتر بخوانید:  تیم ملی بسکتبال ایران ۶۷ - تونس ۷۹ / شانس صعود به دور دوم از دست رفت/ سهمیه المپیک به اما و اگر کشیده شد/ روز خوب آفریقایی ها در پرتاب‌های ۳ امتیازی


مهران شاهین‌طبع درباره دلایل شکست در ثانیه‌های پایانی دیدار اول مقابل پورتوریکو اظهار داشت: از رسانه‌ها می‌خواهم از مسئولان بپرسند که چطور در بازی اول ما مقابل پورتوریکو یک داور چینی انتخاب شد؟ آیا چین قبول می‌کند که یک داور ایرانی در همین شرایط رقابت برای آن‌ها قضاوت کند؟ همه تیم‌های آسیایی در تلاش و رقابت حضور دارند. اصلا نمی‌خواهم علیه داوران چین صحبت کنم و به همه آن‌ها احترام می‌گذارم، اما کدام کشور آسیایی داور چینی را می‌پذیرد؟ نه فقط داور چینی بلکه هر داور آسیایی دیگر.

او تصریح کرد: هیچ داور آسیایی نباید بازی تیم‌های آسیایی را قضاوت کند. نمی‌خواهم درباره تصمیم‌های داور مسابقه مقابل پورتوریکو صحبت کنم، اما این مسئله از نظر ذهنی روی تیم تاثیر دارد. فکر می‌کنم این یک سوال بزرگ است که چطور یک داور چینی برای بازی ما انتخاب شد؟ من منتظر پاسخ این سوال هستم. به نظرم این یک سوال منطقی است. چند داور در جام جهانی حضور دارند؟ چرا داور مسابقه ما باید چینی باشد؟ همه تیم‌های آسیایی در رقابت حضور دارند و شانس ما نسبت به بقیه تیم‌های آسیایی مثل ژاپن و اردن که گروه‌های سختی دارند بیشتر است. ما امیدوار بودیم که راهی مرحله بعد شویم. وقتی درباره مسائل تاکتیکی و تکنیکی صحبت می‌کنیم قبل از هر چیز، شرایط باید برابر باشد.


بیشتر بخوانید: کشف بسته مشکوک و تخلیه سالن برگزاری دیدار تیم‌های ایران و تونس


خبرنگاری از شاهین‌طبع پرسید آیا درباره آینده حامد حدادی با او صحبت کرده و می‌داند که این بازیکن از بازی‌های ملی خداحافظی می‌کند یا نه؟ سرمربی تیم ملی گفت: حدادی یک شخصیت بسیار بزرگ است. او در ۳ ماه گذشته بیشترین تلاش ممکن را داشت و به سختی تمرین کرد. فکر می‌کنم او خیلی خوب بسکتبال را می‌فهمد و در این مسابقات هم عملکرد بسیار خوبی داشت. همینطور که در ۱۵ سال اخیر برای تیم ملی خوب کار کرد. نمی‌خواهیم الان درباره آینده او صحبت کنم.


بیشتر بخوانید: حدادی بازهم بهترین بازیکن ایران شد


انتهای پیام/

آخرین اخبار از تیم ملی بسکتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار