صادرات بیش از ۴ میلیارد دلاری غیرنفتی بخش تعاون کاشان

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان، از صادرات ۴ میلیارد و ۳۳ هزار دلاری غیرنفتی این شهرستان در بخص تعاون طی یکسال گذشته به کشور‌های خارجی خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،حسن رمضانی، رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان، در گفتگو با خبرنگاران با گرامیداشت هفته تعاون (۹ تا ۱۵ شهریور) گفت: این میزان صادرات غیرنفتی شامل ۱۲۰۰ تن گلاب و عرقیات، سرب و صد‌ها تخته فرش دستبافت به کشور‌های استرالیا و پاکستان، عراق و کشور‌های حاشیه خیلج فارس صادر شده است.

او، با تاکید بر اینکه تعاون یکی از بخش‌های مهمی است که در قانون اساسی نیز به آن صراحتا در کنار بخش خصوصی و دولتی اشاره شده است گفت: اگر ما بدنبال اجرای فرامین مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم که مردم محوری یکی از مباحث و اصول بنیادین آن است تعاون، یکی از راه‌های سهل و ممکن آن است.

به گفته او، نخستین تعاونی در سال ۱۸۴۴ در منچستر انگلستان، نخستین تعاونی در ایران با موضوع کشاورزی در سال ۱۳۱۴ در گرمسار و نخستین تعاونی در کاشان توسط مرحوم ارباب تفضلی در قالب تعاونی مصرف کارکنان شرکت‌های ریسندگی و بافندگی در سال ۱۳۳۲ تاسیس شد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان، از تأسیس هفت تعاونی جدید در این شهرستان طی یکسال اخیر (از شهریور ۹۷ تا شهریور ۹۸) خبرداد و اظهارداشت: با تأسیس این هفت تعاونی در حوزه‌های خدمات ساختمان، تولید و توزیع با عضویت ۱۱۶ نفر و اشتغال زایی ۱۰۰ نفر بصورت مستقیم راه اندازی شده است.

رمضانی در پایان تصریح کرد: تعداد ۲۹۰ تعاونی فعال با اشتغالزایی ۳۵۰۰ نفر بصورت مستقیم و عضویت و پوشش ۲۱۰ هزار نفر از شهروندان کاشانی در این شهرستان فعالیت دارد.

انتهای پیام/م

 

وضعیت صادرات غیرنفتی درکاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.