جیمز متیس: تفرقه بزرگترین تهدید داخلی آمریکا است

وزیر دفاع سابق آمریکا با اشاره به جدی بودن چنددستگی در این کشور اعلام کرد تفرقه داخلی، بزرگترین تهدید برای جامعه آمریکایی محسوب می‌شود.

جیمز متیس: تفرقه بزرگترین تهدید داخلی آمریکا استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس، ژنرال جیمز متیس، وزیر دفاع سابق آمریکا، تفرقه داخلی را بزرگترین تهدید برای جامعه این کشور توصیف کرد.

وزیر دفاع سابق آمریکا در بخشی از نخستین مصاحبه زنده تلویزیونی اش از زمان استعفا از دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با سی بی اس درباره تروریست‌های داعش گفت: چالشی که امروزه با آن مواجه هستیم این است که تروریسم، تهدیدی همه گیر است. این تهدید واقعا وجود دارد و واقعیت دارد.

جیمز متیس در ادامه درباره اینکه آیا جریان سفیدپوستان افراطی و معتقد به برتری نژادی سفیدپوستان در آمریکا تهدیدی جدی در داخل این کشور است یا خیر گفت: بنده با این سخن موافقم که چنددستگی در کشورمان تا چه اندازه جدی است. فکر می‌کنم این مسئله، بزرگترین تهدید در کشورمان باشد. احترام نگذاشتن به هم، گوش نکردن به هم و گوش فراندادن به افرادی که با ما موافق نیستند، نادرست است. ممکن است آن‌ها دیدگاه‌های درستی داشته باشند.

مجری شبکه پرسید: آیا شخص رئیس‌جمهور نیز این چنددستگی را حس می‌کند؟

جیمز متیس در پاسخ گفت: به نظرم، مسئله به یک فرد یا یک دولت مربوط نمی‌شود. این وضع می‌تواند نتیجه بد داشته باشد. زمان آن فرارسیده است که اکثریت ما آستین‌ها را بالا بزنیم و اصلی را اجرا کنیم که روی سکه‌های ما نقش برجسته است و همه این سکه‌ها را در جیبهایمان داریم. در روی سکه‌های ما بر وحدت تاکید شده است. ما باید درباره مشترکات صحبت کنیم حال آنکه اکثر ما درباره وجود افتراق حرف می‌زنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۲۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
هی ژنرال جیمز متیس: به قولی بهرام که همه عمر گور گرفت ندیدی که چگونه گور بهرام گرفت؟
اول اینکه در طول تاریخ 200ساله ننگین آمریکا جنگهای خانمان سوزی که ایالات متحده آمریکا در جای جای جهان براه انداخت با همین شیوه تفرقه ایجاد کن تا حکومت کنی و منابع و ثروت ملل را غارت کنی جهان را چپاول و غارت کردید....
دوم اینکه تروریستهائی بنام داعش و القاعده و شاخه هایشان با انشعابات متعدد محصول خودتان است یادت نیست ترامپ فریاد زد این هیلاری و اوباما بودند که داعش و القاعده را تولید کردند و با جذب نیروهای 72 ملت و اعزام و تجهیز آنان زیرساخت کشورهائی مانند: افغانستان-عراق-سوریه-لبنان-یمن-بتازگی با جابجائی این تروریستها به قاره پهناور آفریقا لیبی را شرقی و غربی کردید-سودان را شمالی و جنوبی کردید-نیجریه -سومالی ......همه به شما و متحدانتان تذکر دادند که اگر همین تروریستها به خاک خودتان برگردند خواب وخوراک و آسایش را از چشمانتان میگیرند پس: خودتان کردید که لعنت بر خودتان باد بعبارتی در قعر چاهی که برای دیگران کنده اید گیر کرده اید و خلاصی از آن دیگر برایتان مشکل شده......
آخرین اخبار