بررسی موانع تولید در استان مرکزی

جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی برگزار شد.

بررسی موانع تولید در استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی برگزار و در این جلسه مشکلات تعدادی از تولیدکنندگان و صنایع استان مورد بررسی قرار گرفت و مصوبات لازم در جهت رفع آن‌ها صادر شد.

نیک ملکی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مرکزی هم درحاشیه این کارگروه  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: در جذب تسهیلات رونق تولید در سال ۹۷ استان بیش از ۱۲۸ درصد تحقق عملکرد داشته است و از سهم ۱۲۰۰ میلیارد تومانی خود فراتر رفته و ۱۵۳۴ میلیارد تومان تسهیلات رفع موانع تولید را به خود اختصاص داد.

نیک ملکی افزود: واحد‌های صنعتی و معدنی، طرح‌های کشاورزی، طرح‌های دارای مجوز گردشگری و حوزه اصناف از جمله بخش‌هایی هستند که در زمینه رونق تولید و اعطای تسهیلات رفع موانع تولید در الویت قرار دارند، اما در سال گذشته تنها بخش‌های کشاورزی و صنعت از این تسهیلات بهره بردند و امسال باید به بخش‌های گردشگری و معدن نیز هم توجه ویژه‌ای شود.

در زمینه اختصاص تسهیلات رفع موانع تولید به شهرستان‌ها هیچ محدودیتی وجود ندارد

فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی در این کارگروه گفت: امسال در زمینه اختصاص تسهیلات رفع موانع تولید به شهرستان‌ها هیچ محدودیتی وجود ندارد و فرمانداران موظفند برای جلوگیری از تعطیلی واحد ها‌ی تولیدی از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

فرخی افزود: پارسال در حوزه رفع موانع و جذب تسهیلات شاهد موفقیت‌های چشمگیری بودیم به طوری که در سال گذشته سهم استان هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود که با فعالیت خوب دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به این امر در استان اختصاص پیدا کرده که از سهم تعیین شده بیشتر است و بانک‌ها در زمینه تسهیل و رفع موانع بسیار هوشمندانه عمل کردند.

او اضافه کرد: پارسال تسهیلات در این زمینه سهمیه بندی شد که بانک‌های خصوصی نتوانستند در زمینه اشتغال و رونق تولید موفق باشند و باید امسال تلاش خود را در راستای جلوگیری از تعطیلی واحد‌ها و بیکاری‌ها بیشتر کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی بیان کرد: باید از ظرفیت این تسهیلات در حوزه‌های صنعت، معدن و گردشگری در استان بیشتر استفاده کرد وباید از تسهیلات رفع موانع در راستای اشتغال جدید، افزایش ظرفیت اقتصادی استان و حفظ اشتغال موجود بهره بگیریم.

او ادامه داد: ۲۲۰ طرح نیمه تمام با پیشرفت بیش از ۶۰ درصد در استان وجود دارد که با انجام این طرح‌ها برای ۱۱ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.