داستان «سرباز‌های عروسکی» اسرائیل/ وقتی هیبت پوشالی شکسته می‌شود

ادعا‌های ضد و نقیض و مضحک مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص تلفات نظامیان این رژیم بعد از عملیات اخیر نیرو‌های مقاومت حاوی پیام‌های مهمی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  عملیات موشکی موفقیت آمیز نیرو‌های حزب الله لبنان که طی چند روز گذشته علیه نظامیان رژیم صهیونیستی از داخل لبنان به سمت اراضی اشغالی صورت گرفت هم چنان محل توجه رسانه‌های عربی و بین المللی است چرا که ابعاد گسترده‌ای داشته و پیام‌های مهمی در این عملیات با توجه به سخنان سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله طی شب گذشته نهفته است.

داستان «سرباز‌های عروسکی» اسرائیل/ وقتی هیبت پوشالی شکسته می‌شود

این عملیات از لحاظ اهداف، زمان و مکان بسیار قابل توجه است چرا که سید حسن نصرالله پیشتر از زمان پاسخگویی به تجاوزات رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن ۲ رزمنده حزب الله در سوریه سخنی نگفته بود و خود این مسأله باعث به وجود آمدن تنش و اضطراب در میان صهیونیست‌ها شد.

خالی شدن خطوط مقدم در اراضی اشغالی از گشت‌های نظامی و شهرک‌های موجود در منطقه به صورتی انجام شد که می‌توان گفت در تاریخ درگیری‌ها با رژیم صهیونیستی بی سابقه بوده است و این عقب نشینی بسیار محسوس نظامیان صهیونیست از منطقه درگیری قابل توجه است. در جریان این عملیات موفقیت آمیز که تعدادی از نظامیان صهیونیست مورد هدف قرار گرفتند. مقام‌های رژیم صهیونیستی تلاش کردند با ایجاد یک جنگ روانی از اهمیت آن کاسته و به دروغ مدعی شوند که هیچ تلفاتی نداشته است.

نتانیاهو بعد از این عملیات با لبخند در برابر دوربین‌ها ظاهر شده و در حالیکه تلاش می‌کرد خود را خونسرد و عادی نشان دهد مدعی شد که حتی یک نظامی اسرائیلی خراش برنداشته است!

داستان «سرباز‌های عروسکی» اسرائیل/ وقتی هیبت پوشالی شکسته می‌شود

به دنبال آن، تصاویری منتشر شد که نشان از انتقال مجروحان نظامیان صهیونیست به بیمارستانی در حیفا داشت. بعد از انتشار این تصاویر، صهیونیست‌ها مدعی شدند که این یک صحنه سازی بوده و نظامی‌های صهیونیست در این تصاویر سالم هستند و خون مصنوعی به آن‌ها زده شده تا نیرو‌های حزب الله فکر کنند تعدادی از نظامیان را مجروح کرده اند! تل آویو اعلام کرد که تمام عملیات فرود هلی کوپتر‌ها برای انتقال مجروحان همگی ساختگی بوده و تمام نظامیان موجود در تصاویر منتشر شده کاملا سالم هستند.
رسانه‌ها و مقام‌های رژیم صهیونیستی به این حد از جنگ روانی و رسانه‌ای مضحک خود در جریان عملیات حزب الله اکتفا نکرده و بعد از آن اعلام کردند که در واقع خودرو‌ای که هدف حمله موشکی حزب الله قرار گرفته خالی بوده است. عده‌ای از رسانه‌ها و مسئولان صهیونیست نیز مدعی شدند که در این خودرو به جای نظامیان صهیونیست از عروسک و مانکن استفاده شده و در واقع حزب الله عروسک‌های اسرائیلی را هدف قرار داده است!

مطرح کردن فرضیه قرار دادن عروسک به جای نظامیان صهیونیست در این منطقه حتی اگر واقعی هم باشد نشان از میزان وحشت ارتش رژیم صهیونیستی از تهدیدات حزب الله دارد؛ آن‌ها نشان دادند که به قدری از عملی شدن تهدیدات نصرالله مطمئن هستند که پیش دستی کرده و عروسک به جای نظامیان خود قرار داده اند، گرچه همین اقدام نیز باعث شد هیبت پوشالی ارتش رژیم صهیونیستی که خود را در منطقه خاورمیانه و حتی سطوح بین المللی دست بالا می‌گیرد بشکند.
گرچه باید به این نکته اشاره کنیم که رژیم صهیونیستی این حقه خنده دار را در سال ۱۹۸۶ در منطقه السویده به کار گرفته بود و چیزی نگذشت که نیرو‌های مقاومت پی به قرار دادن یک عروسک برای مراقبت از این منطقه بردند. امروزه بعد از گذشت ۳۵ سال رژیم صهیونیستی هم چنان تلاش دارد به این ترفند عروسکی خود دست بزند. همین مسأله انتقادات زیادی را در میان مسئولان نظامی رژیم صهیونیستی به دنبال داشته است.

بعد از آنکه شبکه المنار در پاسخ به تمام این قصه‌ها ویدئویی شلیک به سمت خودروی در حال حرکت را منتشر کرد کارشناسان و رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که بله خودرو خالی نبوده و حامل نظامیان صهیونیست بوده است، اما موشک نخست باعث شد این نظامیان متوجه حمله شده و قبل از رسیدن موشک دوم از خودرو پیاده شدند!

داستان «سرباز‌های عروسکی» اسرائیل/ وقتی هیبت پوشالی شکسته می‌شود

ادعا‌های رسانه‌ای مسئولان رژیم صهیونیستی به قدری آشفته و متناقض و خنده دار است که سران این رژیم فکر می‌کنند توانسته اند جنگ روانی و رسانه‌ای علیه حزب الله لبنان راه بیاندازند غافل از آنکه این جنگ به اصطلاح روانی نشان از آشفتگی جبهه دشمن داشته و هر لحظه روایت جدیدی را از این عملیات تحویل افکار عمومی می‌دهند.

مهمترین پیام‌های عملیات مذکور را می‌توان در سخنان دیشب سید حسن نصرالله پیدا کرد. وی اعلام کرد: مقاومت در روز روشن و در نزدیکی مرز‌ها و در حالی که پهپاد‌های آن‌ها در آسمان بود دست به عملیات زد و ما تعمدا عملیات را در شب انجام ندادیم. مقاومت عمق دشمن را هدف قرار داد و این علیرغم تمام اهداف توهمی و تجهیزات آن‌ها بود، اما مقاومت هدف مشخصی را نشانه رفت و کاملاً به آن ضربه زد. مهمترین رویداد روز گذشته نفس انجام این عملیات بود و بزرگترین فاکتور این عملیات نیز این بود که در حالی انجام شد که طی ۷ روز گذشته مقام اسرائیلی باقی نماند که ما را تهدید نکند.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: در گذشته هنگامی که تجاوزی علیه ما صورت می‌گرفت از داخل مزارع شبعا واکنش نشان می‌دادیم و کمین‌های ما داخل اراضی اشغالی لبنان بود. تعدی به مرز‌های ۱۹۴۸ از خطوط قرمز دشمن بود و هیچ اقدامی که از این نقطه بر ضدش صورت بگیرد برایش قابل تحمل نبود. دستاورد این عملیات این بود که مقاومت طی آن بزرگترین خط قرمز اسرائیل طی ده‌ها سال را شکست. ما معادله بازدارندگی را تثبیت کردیم و به نتانیاهو که می‌خواست قواعد درگیری را تغییر دهد گفتیم که دیگر خط قرمزی وجود ندارد.

در هر صورت باید به این نکته اشاره کرد که جدای از دروغ پردازی‌های رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در انحراف افکار عمومی و نشان دادن یک تصویر غیر واقعی از تلفات خود در این عملیات، نقطه عطف عملیات مذکور از یک سو این بود که حزب الله تهدیدات خود را عملی کرده و معادله توازن قوا و واکنش نظامی را به این درگیری‌ها بازگرداند و از سوی دیگر دروغ بودن ادعا‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها برای افکار عمومی بیش از پیش آشکار شده و این ادعا‌ها حتی در شبکه‌های مجازی و توئیتر نیز مورد تمسخر کاربران قرار گرفته است.

منبع:مهر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار