ازسرگیری پرواز اصفهان- دمشق پس از ۸ سال

نخستین پرواز اصفهان -دمشق پس از ۸ سال و با رعایت امنیت کامل در شهر دمشق سوریه زوار اصفهانی را راهی حرم حضرت زینب (س) کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،فروردین سال ۹۰ بود که آخرین گروه از زوار ایرانی برای زیارت حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) راهی دمشق شدند و پس از آن به دلیل وقوع جنگ تنها مدافعان حرم بودند که برای دفاع از حرم مطهر خواهر گرامی امام حسین (ع) راهی کشور سوریه شدند.

پس از اتمام جنگ در شهر دمشق قرار بر این بود که پرواز‌های اصفهان -دمشق از ۱۹ شهریور سال ۹۶ برقرار شود، اما به دلیل جنگ داخلی در کشور سوریه این پرواز انجام نشد تا نخستین پرواز اصفهان-دمشق پس از گذشت ۸ سال و با رعایت امنیت کامل در شهر دمشق امروز صبح انجام شود.

به این ترتیب زوار ایرانی حرم حضرت زینب (س) در سومین روز از محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان در حالی راهی سوریه می‌شوند که یاد شهدای مدافع حرم را نیز زنده می‌کنند.

این پرواز ساعت ۹ و ۱۱ دقیقه امروز و با تأخیر یک ساعت و ۲۰ دقیقه‌ای، با هواپیمای شرکت هواپیمایی شام وینگز سوریه به سمت دمشق پایتخت کشور سوریه پرواز کرد و قرار است سه‌شنبه هر هفته به صورت مداوم انجام گیرد که در هر پرواز ۱۷۰ زائر راهی سوریه خواهند شد.

لازم به ذکر است فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان پس از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به عنوان دومین فرودگاه در کشور است که مجدداً مسیر پروازی به دمشق را برقرار کرده و شهروندان اصفهانی می‌توانند از این پس از فرودگاه اصفهان مستقیماً به کشور سوریه سفر کنند.

انتهای پیام/م

 

برقراری پرواز اصفهان- دمشق 

برچسب ها: هواپیما ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.