شهردار منطقه ۱۲ تهران مطرح کرد؛

تسری انرژی کسبه به بافت خیابان لاله زار

سعادتی گفت: می‌خواهیم انرژی کسبه خیابان لاله زار را به بافت آن تسری بخشیم و این خیابان را زنده نگهداریم.

تسری انرژی کسبه به بافت لاله زاربه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ تهران در بازدید از خانه اتحادیه با اشاره به اینکه تعداد خانه‌های با ارزش در منطقه ۱۲ بیشمار است، گفت: در کنار ساختمان‌های با ارزش ثبت شده ما ساختمان‌های تک بنا را داریم که دارای ارزش هستند و در ساختمان و نما ویژگی‌های خاصی دارند.

شهردار منطقه ۱۲ تهران با اشاره به اینکه تعدادی از این بنا‌ها دارای ارزش و تعدادی دیگر بدون ارزش هستند، گفت: در حال حاضر اقداماتی در محله لاله زار در حال انجام است تا با استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی خود به محلی سرزنده تبدیل شود و در ساعات پایانی شب خالی از زندگی نشود و این جزء نکات مثبت خیابان لاله زار است.

سعادتی با تأکید بر اینکه می‌خواهیم در کنار حفظ و صیانت از بنا‌های تاریخی، سرزندگی را به خیابان لاله زار برگردانیم، تصریح کرد: پروژه بهسازی خیابان لاله زار را از چند روز گذشته آغاز کردیم، اما این اقدام در سکوت رسانه‌ای و خالی از سر و صدا آغاز شد.

او ادامه داد: می‌خواهیم انرژی کسبه خیابان لاله زار را به بافت آن تسری بخشیم و این خیابان ر را زنده نگهداریم.


بیشتر بخوانید: دریافت طرح بازسازی رایگان ساختمان‌های خیابان لاله زار/مدیریت بهتر حمل و نقل در خیابان لاله زار در دستور کار است


شهردار منطقه ۱۲ تهران با اشاره به اینکه اصلاح جداره‌های ساختمان خیابان لاله زار از سوی کسبه انجام می‌شود، گفت: حمایت‌هایی از سوی سازمان نوسازی و زیباسازی انجام می‌شود، اما هزینه‌های این عملیات (بهسازی جداره ساختمان‌ها) از سوی کسبه پرداخت می‌شود.

سعادتی تأکید کرد: پتانسیل اقتصادی خیابان لاله زار بیشمار است و ما یک به یک در حال استفاده از این ظرفیت هستیم و اعتقاد من این است که آینده درخشانی پیش روی خیابان لاله زار قرار دارد.

او با تأکید بر اینکه انجام عملیات بهسازی و احیای بافت تاریخی خیابان لاله زار در پایتخت نیاز به حمایت اجتماعی دارد، تصریح کرد: خوشبختانه امروز خود کسبه همراه ما هستند و ما نیاز داریم که خود کسبه و مدیریت شهری همراه و همگام با یکدیگر باشند.

انتهای پیام/

توضیحات شهرداری تهران درباره بهسازی بافت فرسوده خیابان لاله زار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار