اختصاص ۲۶ میلیارد تومان برای ساماندهی قلعه فلک‎الافلاک خرم‎آباد

استاندار لرستان گفت: ۲۶ میلیارد تومان اوراق برای ساماندهی عرصه قلعه فلک‎الافلاک خرم‎آباد اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سید موسی خادمی استاندار لرستان گفت: ۲۶ میلیارد تومان اوراق برای ساماندهی عرصه قلعه فلک‎الافلاک خرم‎آباد اختصاص یافت.

سید موسی خادمی بیان کرد: در شش ماه دوم سال گذشته حدود ۲۸ میلیارد تومان به صورت نقدی به سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در این رابطه پرداخت شد که بعد از آن به دلیل مشکلاتی که در بخش مالی به وجود آمد این اعتبارات تبدیل به اوراق ۲ ساله شد.

وی افزود: در این راستا با رایزنی‌های صورت گرفته مجموعه سپاه لرستان اوراق را به همراه سود تحویل خواهد گرفت.

 استاندار لرستان با بیان اینکه در ۲ ماه اخیر نیز ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از طریق اوراق در این راستا به سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان پرداخت شد، اظهارداشت: همچنین در روز‌های گذشته نیز ۲۶ میلیارد تومان اوراق دیگر به این موضوع تخصیص داده شد که تا آخر شهریور ماه به سپاه استان پرداخت می‌شود.

خادمی اضافه کرد: تخلیه و پرداخت اعتبار قطعی شده، اما ممکن است زمان تخلیه با توافق طرفین تغییر پیدا کند.

قلعه باستانی فلک الافلاک یکی از شاخص‌ترین آثار تاریخی ایران و جهان است، بنای عظیم آجری مربوط به دوره ساسانی که همچنان استوار بر روی تپه‌ای باستانی در مرکز شهر خرم‌آباد میزبان دوستداران میراث فرهنگی این مرزوبوم است.

زیبایی و معماری شگفت‌انگیز قلعه فلک الافلاک موجب شده که این قلعه تاریخی و باستانی لرستان از سوی بسیاری از کارشناسان به‌عنوان یکی از شاهکار‌های مهندسی و معماری دنیا لقب گیرد.

این قلعه به لحاظ موقعیت استراتژیک خود در قرن چهارم هجری قمری به‌عنوان مقر حکومت آل حسنویه و گنجور در زمان آل‌بویه درآمد و از قرن ششم هجری پس از ساخته‌شدن شهر جدید خرم‌آباد این قلعه نیز بنام خرم‌آباد معروف شد و احتمالاً نام فلک الافلاک در دوره قاجار به آن اطلاق شده است.

این بنای کم‌نظیر مربوط به دوره ساسانی است و به شماره ۸۸۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ر

۲۶ میلیارد تومان برای ساماندهی قلعه فلک‎الافلاک خرم‎آباد اختصاص یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار