یاد شهید عاشوری شهید انقلاب بوشهر گرامی داشته شد

یاد شهید شیخ ابوتراب عاشوری شهید انقلاب بوشهر در چهل و یکمین سالگرد شهادتش گرامی داشته شد.

یاد شهید عاشوری شهید انقلاب بوشهر گرامی داشته شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی استاد حوزه و دانشگاه عصر دیروز در مراسم چهل و یکمین سالروز شهادت شیخ ابوتراب عاشوری که در مسجد صاحب الزمان شهر چغادک از توابع شهرستان بوشهر برگزار شد، گفت: شهید ابوتراب عاشوری و دیگر شهدا در تاریخ ماندگار هستند و نمی‌توان آن‌ها را فراموش کرد.

او افزود: در آخرت سه گروه انبیاء، علما و شهدا حق شفاعت دارند؛ در هشت سال دفاع مقدس، کشور ما بیش از ۲۵۰ هزار شهید را تقدیم انقلاب کرد که از این تعداد ۶۵ هزار نفر زن و فرزند داشتند و از این ۶۵ هزار نفر ۱۴۸ هزار دختر و پسر باقی مانده است.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اگر شهدا نبودند خاک این کشور به دست بیگانگان می‌افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی پیشنهاد تغییر نام فرودگاه بوشهر به نام شهید ابوتراب عاشوری را بسیار بجا دانست و گفت: مسؤولان استان بوشهر این موضوع را با جدیت بیشتری دنبال کنند تا فرودگاه این استان نیز مانند یزد، مشهد و شیراز که فرودگاهشان به نام شهدا مزین شده است، به نام این شهید بزرگوار باشد.

در این مراسم سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی و آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز حضور داشتند.

مسئولان و مردم پس از این مراسم با حضور بر سر مزار شهید ابوتراب عاشوری با آرمان‌های این شهید تجدید میثاق کردند.

شهید حاج شیخ ابوتراب عاشوری از مبارزان بوشهری، فرزند شیخ عباس سال ۱۳۱۲ شمسی در روستای حیدری، از توابع دشتی در خانواده ای روحانی که سابقه ای دیرین در تبلیغ داشتند، دیده به جهان گشود.

شهید عاشوری در سیزدهم آذر ۵۷ مصادف با سوم محرم، هنگامی که مشغول وضو گرفتن بود، پس از حمله مزدوران پهلوی با شلیک مستقیم چند گلوله در حضور خانواده خویش به شهادت رسید.

انتهای پیام/ک

گرامیداشت یاد شهید عاشوری در چغادک

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.