اعزام ۳۲ روحانی مبلغ به امامزاده‌های شاخص خراسان شمالی در محرم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با فرارسیدن ماه محرم ۳۲ روحانی مبلغ اعزامی از حوزه‌های علمیه قم و مشهد به امامزادگان شاخص استان اعزام شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،حجت‌الاسلام عظیم آسوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: امسال برای نخستین بار، طرح شمیم حسینی در استان خراسان شمالی هم‌زمان با سایر استان‌های کشور اجرا شد.

حجت‌الاسلام آسوده با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح حمایت از هیئت‌های مذهبی کشور به‌منظور تهیه اقلام خوراکی است افزود: در طرح شمیم حسینی موقوفاتی که در راستای اطعام و تعزیه‌داری بدون قید و شرط وقف‌شده‌اند باقیمت کمتر از قیمت واقعی و یا به‌صورت رایگان در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار داده می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی بابیان اینکه دهه محرم بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی مذهبی کشور محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: ماه محرم و عاشورای حسینی دارای آموزه‌های زندگی فراوانی بوده و به همین دلیل هم در حدود ۶۰ درصد از موقوفات کل کشور و استان مربوط به وقف درزمینهٔ ماه محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) است.

او گفت: به همین سبب این مراسم هرساله پذیرای عزاداران و شرکت‌کنندگان فراوانی بوده و با توجه به اینکه پذیرایی از عزاداران حسینی نیازمند بودجه فراوانی است، هیئت‌های مذهبی باید در این راستا حمایت شوند.

حجت الاسلام آسوده همچنین از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ماه محرم امسال در استان خبر داد و افزود: طبق روند هرسال، امسال نیز در ماه محرم و هم‌زمان با نماز مغرب و عشا در امامزادگان سراسر استان، طرح بصیرت عاشورایی برگزار می‌شود.

او بابیان اینکه هدف از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در آستان امامزادگان، تبدیل این بقاع متبرکه به قطب فرهنگی منطقه است، اظهار کرد: در این طرح شعار «کِرامَتُنا الشهادهٔ» به‌عنوان شعار اصلی و محوری در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام/ ر

اعزام ۳۲ روحانی مبلغ به امامزاده‌های شاخص خراسان شمالی در محرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.