اجرای طرح مدیریت چرای دام در مراتع چهارمحال و بختیاری

طرح مدیریت چرای دام در ۷۵ درصد از مراتع استان چهارمحال و بختیاری اجرا شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در حاشیه گردهمایی سراسری رؤسای ادارات مرتع کشور در شهرکرد گفت: طرح مدیریت چرای دام در ۷۵ درصد از مراتع استان اجرا شد.

او سطح مراتع استان چهارمحال و بختیاری را یک میلیون و ۹۳ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: عملیات مدیریت چرای دام در سال گذشته در سطح ۳۳۰ هزار هکتار، معادل یک سوم مراتع استان اجرا گردید.

محمدی مقدم اضافه کرد: امسال نیز، یک سوم دیگر مراتع استان معادل ۳۰۰ هزار هکتار، شناسایی و جهت اعمال مدیریت چرا به شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

او با تأکید بر اینکه بهره برداری بیش از ظرفیت مراتع و چرای مفرط دام از مهمترین عوامل تخریب مراتع استان به شمار می‌رود ادامه داد: این طرح با هدف کاهش فشار دام بر مرتع اجرا می‌شود.

محمدی مقدم گفت: عملیات مدیریت چرای دام از ۵۰ سال گذشته در استان در حال اجراست که در این مدت ۱۶ هزار فقره اخطاریه برای متخلفین صادر شده است.

او افزود: از این تعداد اخطاریه، طی دو سال اخیر، ۱۷۰ فقره پروانه چرای دام با هدف جایگزین کردن مرتعداری به جای دامداری باطل گردید.

محمدی مقدم اضافه کرد: ۷۰۰ فقره پروانه از دامداران متخلف در کمسیون بند ۱۰ فصل سوم شیوه نامه فنی اجرایی ضوابط و شرایط بهره برداری از مرتع، شرایط ابطال پروانه چرای دام را داشتند، اما به علت بروز مشکلات اجتماعی از ابطال کل این تعداد پروانه خودداری شد.

او ادامه داد: هم اکنون، ۱۷ هزار و ۵۰۰ فقره پروانه چرای دام برای ۲۳ هزار و ۲۵۰ بهره بردار در استان چهارمحال و بختیاری صادر شده است.

گردهمایی سراسری رؤسای ادارات مرتع کشور با حضور ترحم بهزادی مدیرکل دفتر امور مرتع سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور، علی محمدی مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری و کارشناسان این اداره کل دیروز سه شنبه ۱۲ شهریور ۹۸ در شهرکرد آغاز شد و تا امروز ادامه دارد.

انتهای پیام/ف

طرح مدیریت چرای دام در ۳۳۰ هزار هکتار مرتع اجرا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار