مدیر کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت:مقدمات راه اندازی رادار هواشناسی در آذربایجان غربی فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،عبدلی مدیر کل هواشناسی آذربایجان غربی در جلسه هماهنگی راه اندازی ایستگاه‌های هشدار دهنده سیل در شهرستان چالدران  گفت: موافقت نامه راه اندازی این رادار با تعیین مکان و جانمایی در استان با هواشناسی کشور انجام گرفته است.
 
عبدلی با بیان اینکه برای اجرای مطالعات راه اندازی این رادار در استان ۵ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شده است افزود: امسال مطالعات مکان یابی این رادار در استان شروع خواهد شد.
 
او گفت: اعلام وضعیت بحرانی، اخطار سیل، تعیین وقوع تگرگ و مسیر طوفان، تشخیص ذرات متراکم غبار و تعیین سمت و سرعت باد از جمله ویژگی‌های این رادار هواشناسی می‌باشد.
 
فرماندار چالدران نیز در این جلسه با اعلام اینکه شهرستان چالدران به لحاظ شرایط جغرافیایی جزء شهرستان‌های سیل خیز استان می‌باشد افزود: راه اندازی ایستگاه‌های هشدار دهنده سیل در این شهرستان جزء ضروریات می‌باشد.
 
محمد زاده با بیان اینکه جهت راه اندازی این ایستگاه‌های هشدار دهنده سیل ۱۰ منطقه سیل خیز در این شهرستان شناسایی شده است افزود: راه اندازی این ایستگاه‌ها با همکاری بنیاد علوی، فرمانداری و اداره کل هواشناسی انجام خواهد گرفت.
 
او گفت: برای اجرای این طرح بیش از ۶ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
 
انتهای پیام/م

 

  رادار هواشناسی درآذربایجان غربی راه اندازی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.