از ابتدای سال جاری تاکنون؛

۲۳۰ والو حساس صنعتی در نیروگاه رامین اهواز بازسازی شد

سرپرست نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین اهواز از بازسازی ۲۳۰ والو حساس صنعتی در این نیروگاه از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

مصطفی ذبایح نجف آبادی سرپرست نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: این نیروگاه دارای تجهیزات حساسی است که کنترل سطح فشار و دمای وارده و نگهداری و تعمیرات اصولی آن‌ها نقش مهمی در پایداری و تولید مستمر انرژی برق دارد.

او اظهار داشت: والو‌های این نیروگاه بخاری همواره به عنوان یکی از پرچالش‌ترین تجهیزات ما شناخته می‌شود که با توجه به حساسیت و کارکرد آن ها، قیمت بسیار بالایی دارند.

نجف آبادی تصریح کرد: خرید این تجهیزات هزینه‌های زیادی را برای ما در پی داشت و به همین دلیل طی سال‌های اخیر با تکیه بر توانمندی و دانش همکاران خود توانستیم بخش عمده‌ای از والو‌های مورد نیاز خود را بازسازی و بهسازی نموده و مجدداً مورد استفاده قرار دهیم که این موضوع موجب کاهش هزینه‌های ارزی و ریالی و تسریع در راه اندازی مجدد واحد‌های نیروگاه و پایدار تولید انرژی برق شده است.

این مقام مسئول، مهندسی معکوس و ساخت این تجهیزات حساس با مشارکت تولیدکنندگان داخلی را از دیگر اقدامات این نیروگاه در تحقق خودکفایی ملی و عملی نمودن اقتصادمقاومتی کرد.

محسن مکوندی سرپرست اداره نگهداری و تعمیرات والو‌های نیروگاه رامین نیز تعداد والو‌های بازسازی شده از ابتدای سال جاری تاکنون را ۲۳۰ دستگاه عنوان نمود.

او بازسازی و بهسازی انواع گیت والوها، سفتی والوها، کنترل والو‌ها و چک والو‌ها را مهمترین تجهیزات بازسازی شده در این کارگاه برشمرد.

مکوندی بررسی فنی و تحقیقات تخصصی در خصوص عوامل خرابی و مشکلات بوجود آمده برای والو‌ها با همکاری گروه مهندسی نیروگاه و رفع چالش‌های فنی و ساختاری عملکرد آن‌ها را مهم‌ترین رویکرد این کارگاه در اجرای این عملیات دانست.

انتهای پیام/گ

بومی سازی قطعات در نیروگاه رامین اهواز

برچسب ها: وزارت نیرو ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار