توزیع ۳۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در خراسان جنوبی

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از توزیع ۳۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در استان خبر داد.

سعیدی مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: تعداد ۳۰۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی به صورت رایگان از مرکز تکثیر پرورش شهرستان زهک در استان توزیع شده است.

او  با بیان اینکه این بچه ماهی ها در سه مرحله  توزیع شده است ، افزود: امروز تعداد ۴۰ هزار قطعه بچه ماهی در شهرستان بیرجند و خوسف توزیع می‌کنیم.

سعیدی بیان کرد: پیش بینی می‌شود که از این میزان بچه ماهی حمل شده در سال آینده میزان ۵۰۰ تن ماهی گرمابی را در استخر‌های استان برداشت کنیم.

مدیر امور شیلات و آبزیان خراسان جنوبی اظهار کرد: این میزان بچه ماهی تقریبا در ۲۲۰ باب استخر در شهرستان‌های استان توزیع شده است.

او عنوان کرد: تعداد ۵۰۰ هزار بچه ماهی تیلا پیا به صورت رایگان در اختیار استان قرار  خواهد گرفت و تا پایان این ماه اولین محموله به استان حمل خواهد شد.

سعیدی در خصوص تولیدات آبزیان تصریح کرد: پارسال میزان تولید آبزیان در استان هزار و ۱۹۰ تن بوده است که در ۷۴۷ باب استخر در استان تولید شده اند.

مدیر امور شیلات و آبزیان خراسان جنوبی ادامه داد: از این تولیدات میزان ۹۴ تن ماهی سردابی و هزار و ۹۰ تن ماهی گرمابی بوده است.

او با توجه به اینکه در حال حاضر ۱۸ واحد مرکز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در استان وجود دارد ،گفت: در این مراکز یک میلیون و ۱۲۷ هزار قطعه بچه ماهی زینتی تکثیر و پرورش داده می‌شود.

سعیدی با اشاره به اینکه اشتغال زایی و رونق تولید از جمله فواید توزیع بچه ماهی در استان است، افزود: پرورش ماهی در استخر‌های دو منظوره و کود‌های محلول در آب گامی در جهت تولید محصولات کشاورزی سالم و حذف کود شیمیایی است.

مدیر امور شیلات و آبزیان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در استان میزان اشتغال در بحث آبزیان ۳۵۷ نفر است بیان کرد:  پیش بینی می‌شود این میزان در سال جدید به ۴۵۰ نفر افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/ ط آ

اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر در بحث آبزیان استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار