بسته اخبار حوادث قم در ۱۳ شهریور ماه ۹۸؛

کلاهبرداری با درگاه پرداخت جعلی/هشدار برای شکایت از شما

مهم‌ترین حوادث خبری استان قم، امروز چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ را در این بسته دنبال کنید.

کلاهبرداری با لوگوی جعلی بانک‌ها و اپلیکیشن‌ها/هشدار برای شکایت از شمابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سرهنگ علی موالی،رئیس پلیس فتای استان قم اظهار کرد:کلاهبرداران برای این که بتوانند اعتماد شهروندان را جلب کنند در طراحی درگاه‌های جعلی پرداخت، جهت سرقت اطلاعات بانکی افراد از لوگو، آرم بانک‌ها و نشان اپلیکیشن‌هایی معتبر بانکی مانند آپ و یا شرکت‌هایی مانند شاپرک سوء استفاده می‌کنند.

او گفت: وجود تصاویرلوگو، آرم این بانک‌ها و اپلیکیشن‌ها دلیلی بر امن بودن خدمات آن درگاه یا اپلیکیشن نیست، در برخی مواقع از تصاویر برای کلاهبرداری سوء استفاده شده است.

رئیس پلیس فتای استان قم تاکید کرد: کاربران فاکتور‌های امنیتی درگا ه‌های الکترونیکی پرداخت را به دقت کنترل کرده سپس استفاده کنند.

کلاهبرداری با نام شکایت از شما

رئیس پلیس فتای استان قم به هموطنان نسبت به کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک از سوی افرادی سودجو با عنوان  شکایت از شما هشدار داد.

سرهنگ  موالی ادامه داد:به تازگی برای برخی افراد پیامک‌هایی حاوی ابلاغیه الکترونیکی شکایت ارسال شده که این پیامک از قربانیان می‌خواهد جهت مطالعه محتویات ابلاغیه ابتدا مبلغی پول در درگاه الکترونیکی (جعلی) پرداخت کنند.

رئیس پلیس فتای استان قم گفت: این پیامک و درگاهی بانکی که شما را برای واریز مبلغ جهت دست‌یابی به اطلاعات پرونده هدایت می‌کند، جعلی بوده و موجب سرقت اطلاعات بانکی افراد می‌شود.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار