افزایش ۲۶ هکتاری مساحت گلخانه در اسفراین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین از افزایش ۲۶ هکتاری گلخانه‌های این شهرستان تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،فائزه تاج آبادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین گفت: شهرستان اسفراین با وجود ۱۳۳ واحد فعال بیشترین تعداد گلخانه در استان را دارد.

تاج آبادی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد از گلخانه‌های خراسان شمالی در اسفراین قرار دارد، افزود: در استان خراسان شمالی ۵۲ هکتار سطح زیر کشت گلخانه وجود دارد که ۳۳ هکتار آن متعلق به شهرستان اسفراین است.

او با بیان اینکه ا واخر سال ۹۷ سطح زیر کشت گلخانه در شهرستان اسفراین ۲۷ هکتار بوده است افزود: در حال حاضر این مقدار به ۳۳ هکتار رسیده است و پیش بینی می‌شود تا پایان امسال ۲۶ هکتار دیگر به سطح زیر کشت گلخانه در شهرستان اسفراین افزوده شود.

مدیر جهاد کشاورزی اسفراین با اشاره به اینکه رویکرد جدید جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین در خصوص گلخانه‌های شهرستان تنوع بخشی محصولات است، گفت: جهت تحقق این امر کشت توت فرنگی، فلفل و گیاهان زینتی در دستور کار قرار دارد.

تاج ابادی با بیان اینکه یک هکتار کشت محصولات گلخانه‌ای برابر با ۱۰ هکتار همان محصول در فضای باز است، گفت: شهرستان اسفراین در منطقه بحرانی آب قرار دارد، تراکم بوته در واحد سطح و افزایش عملکرد نسبت به فضای باز از مزایا این نوع کشت است که با سرمایه گذاری بیشتر در منابع اب و خاک مصرف بهینه و منطقی منابع را به دنبال دارد.

مدیر جهاد کشاورزی اسفراین در ادامه عنوان کرد: جهت حمایت متقاضیان تاسیس گلخانه تسهیلات تبصره ۱۸ گلخانه‌ها با سود ۷ درصد، یک سال تنفس و دوره پنج ساله باز پرداخت موجود است و متقاضیان برای کسب اطلاعات ببشتر می‌توانند به جهاد کشاورزی اسفراین مراجعه کنند.

انتهای پیام/د

افزایش ۲۶ هکتاری مساحت گلخانه در اسفراین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.