خیران بوشهری ۲۵۰ میلیارد ریال به حوزه سلامت کمک کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: خیران این استان در دو سال گذشته ۲۵۰ میلیارد ریال به اجرای طرح‌های حوزه سلامت کمک کرده‌اند.

سعید کشمیری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: روند فعالیت خیران در حوزه سلامت بیشتر شده و شاهد سرمایه گذاری‌های خوبی در این زمینه بوده‌ایم و شاخص‌ترین آن مرکز تشخیص سرطان است که چند ماه آینده افتتاح می‌شود.

او ادامه داد: خیران علاوه بر ساخت بنا، در زمینه خرید وسایل پزشکی مانند دستگاه رادیولوژی و سی تی اسکن هم کمک کرده‌اند و به تازگی یک دستگاه رادیوتراپی به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال به همت فردی خیر در حال خرید است که امیدواریم تا سال آینده وارد استان شود.

خیران بوشهری ۲۵۰ میلیارد ریال به حوزه سلامت کمک کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همچنین تاکید کرد: خیرانی که می‌خواهند به حوزه سلامت کمک کنند، موضوع را با مسئولان دانشگاه در میان بگذارند تا نیاز‌های استان تامین شود.

کشمیری افزود: بیش از صد نفر عضو مجمع خیرین سلامت استان بوشهر هستند، افزون بر اینکه برخی خیران هم جداگانه به حوزه سلامت کمک می‌کنند.

او همچنین درباره همراه سرای بیمار در بیمارستان شهدای خلیج فارس، گفت: چهار سال پیش ساخت این همراه سرا آغاز شد و اکنون ۱۰ اتاق آن تجهیز شده و دیگر اتاق‌های آن هم پس از این تکمیل خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: از کسانی که می‌خواهند از این همراه سرا استفاده کنند، مبلغ مختصری دریافت می‌شود.

هر بیمارستان یک همراه سرا داشته باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیزگفت: ما نیاز به توسعه مراکز خدمات مردمی مانند همراه سرای بیمار داریم.

خیران بوشهری ۲۵۰ میلیارد ریال به حوزه سلامت کمک کردند

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: کسانی که بیمار در بیمارستان دارند، نباید در کنار بیمارستان در جایی نامناسب به سر ببرند. باید هر بیمارستان یک همراه سرا داشته باشد.

او بیان کرد: در استان ما مراکز صنعتی و تجاری زیادی فعالیت دارند و خیران بسیاری هم داریم که باید در این زمینه بیشتر تلاش کنند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.