دعوت پوتین از مودی برای شرکت در مراسم سالگرد پیروزی روسیه

ولادیمیر پوتین از نارندا مودی برای شرکت در مراسم رژه سالگرد پیروزی روسیه در جنگ جهانی دوم دعوت کرد.

دعوت پوتین از مودی برای شرکت در هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از ناندرا مودی، نخست وزیر هند دعوت کرد تا در مراسم رژه هفتادوپنجمین سالگرد پیروزی روسیه در ماه مه سال ۲۰۲۰ شرکت کند.

این دعوت در جریان بیستمین نشست سالانه مجمع اقتصادی شرق در شهر ولادی‌وستوک روسیه به طرف هندی اعلام شد.

پوتین امروز چهارشنبه در حاشیه مجمع اقتصادی شرق به نخست وزیر هند گفت: ما در نشست بریکس ملاقات خواهیم کرد و همچنین انتظار می‌رود شما را در ماه مه آینده در جشن هفتادوپنجمین سالگرد پیروزی (روسیه) در جنگ جهانی دوم و پیروزی بر نازی دیدار کنیم.

دولت مودی از زمان روی کار آمدن در هند حمایت کامل خود را از جشن‌های روز پیروزی روسیه اعلام کرده است. انتظار می‌رود پوتین و مودی گفت‌‌وگو‌هایی دوجانبه درباره نفت، گاز و فضا انجام دهند.

هند و روسیه روابط نزدیک دیپلماتیک، دفاعی و اقتصادی دارند. منطقه شرق دور روسیه - که در کریدور حمل و نقل میان آسیا و اروپا قرار دارد - دارای مزیت جغرافیایی منحصر به فرد و همچنین منابع انرژی استخراج نشده است.

انتظار می‌رود شخصیت‌های برجسته دیگری مانند آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن؛ ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی و خالتماگین باتولگا، رئیس جمهور مغولستان، در مجمع اقتصادی شرقی در ولادی‌وستوک شرکت کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ولادیمیر پوتین ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار