آغاز اجرای ۱۰ طرح مطالعاتی برای توسعه گردشگری استان اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اعلام کرد: برای توسعه بخش گردشگری در این استان اجرای ۱۰ طرح و اولویت مطالعاتی در استان اردبیل آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی که در بخش گردشگری استان اردبیل وجود دارد و اجرای این طرح‌های مطالعاتی در استان در اولویت قرار گرفته است.

او بیان کرد: این طرحهای مطالعاتی و پژوهشی تا پایان سال جاری به اجرا در آمده و تکمیل میشود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: تمامی تحقیقات و پژوهش‌ها بر اساس مستندات تاریخی و کتابخانه‌ای خواهد بود.

فلاحی اظهار کرد: مطالعه آمار گردشگران ورودی به استان از جمله اولویت‌های این طرح‌های مطالعاتی است و پس از تکمیل مطالعات، نتیجه به دست آمده برای برنامه‌ریزی لازم به منظور افزایش ماندگاری گردشگران در استان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

فلاحی مطالعه الگوهای معماری برای طرح‌های بوم‌گردی در سطح استان بر اساس معماری بومی هر منطقه را از جمله دیگر اولویت‌های این طرح‌های مطالعاتی برشمرد و گفت: تمامی واحدهای بوم‌گردی در استان با استفاده از مصالح بومی ساخته می‌شود و این واحدها تاثیر بسزایی در جذب گردشگران دارد.

وی شناسایی عوامل موثر در توسعه و موانع توسعه صنایع دستی استان و نیز اشتغال در این بخش را از جمله دیگر اولویت طرح مطالعاتی استان اردبیل ذکر کرد و افزود: بررسی نقش و اثرات صنایع دستی در اقتصاد خانوارهای روستایی و عشایر و ارتباط آن با مهاجرت نیز در دستور کار این طرح مطالعاتی قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، مطالعه در اثر باستانی شهر یئری، مستندنگاری بازی‌های بومی و محلی استان، امکان سنجی فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود با محوریت توسعه گردشگری با علایق ویژه و تنوع بخشی به خدمات گردشگری، گردشگری سلامت و نیز آبدرمانی‌های استان را از جمله اولویت‌های دیگر مطالعاتی استان در حوزه گردشگری اعلام کرد.

انتهای پیام/ع

مطالعه آمار گردشگران ورودی به استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.