اجتماع شیرخوارگان حسینی اصفهان در ۸۲ بقعه متبرکه برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت:۸۲ بقعه و امامزاده در استان اصفهان میزبان تجمع عظیم شیرخوارگان حسینی هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،حجت‌الاسلام، ولی الله روان معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به مراسم شیرخوارگان حسینی، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح بصیرت عاشورایی و در ششمین روز از ماه محرم همزمان با سراسر کشور اجتماع شیرخوارگان حسینی در استان اصفهان برگزار می‌شود.

او افزود: ۸۲ بقعه و امامزاده در استان اصفهان میزبان این تجمع عظیم هستند و با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده این تجمع به صورت ویژه در جوار حرم مطهر امامزادگان شاخص استان از جمله امامزاده سیدالکریمان برخوار، امامزاده محسن اصفهان، امامزاده ابوالعباس اصفهان، امامزاده شاهرضا شهرضا، امامزادگان شاهزاده محمد و آقا علی عباس بادرود، امامزاده هلال بن علی کاشان، امامزاده محمد بن باقر مشهد اردهال و امامزاده سید محمد خمینی‌شهر همراه با مداحی ذاکران اهل بیت و سخنرانی روز جمعه ۱۵ شهریور برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در این مراسم کودکان به همراه مادران خود به یاد شیرخواره امام حسین (ع) حضور پیدا می‌کنند، گفت: سخنرانی، مداحی، لالایی و همنوایی با مادر حضرت علی‌اصغر و این کودک مظلوم از مهم‌ترین عناوین این برنامه‌هاست.

او تصریح کرد: درس‌های قیام امام حسین (ع) بسیار زیاد است که این درس‌ها و عبرت‌ها برای شیعیان سبب سعادت و پیشرفت در دنیا و آخرت خواهد بود و ایام محرم و صفر فرصتی برای آشنایی بیش از پیش با مفاهیم قیام امام حسین (ع) و زندگی یاران ایشان است.

حجت‌الاسلام روان ادامه داد: امسال طرح بصیرت عاشورایی در جوار حرم مطهر ۳۵۰ امامزاده عظیم‌الشان استان و سایر بقاع متبرکه همراه با برپایی خیمه‌های معرفت، ایستگاه‌های صلواتی، غرفه‌های مشاوره خانواده، غرفه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی از دهم شهریور ماه آغاز شده و تا ۱۷ آبان این طرح با اجرای برنامه‌های لبیک یا حسین (ع)، احلی من العسل، شیرخوارگان حسینی، مراسم روز تاسوعا و عاشورا، رهروان زینبی، منشور عزت در کاخ ذلت و لبیک یا رسول الله (ص) ادامه دارد.

انتهای پیام/م

 

اجتماع شیرخوارگان حسینی در استان اصفهان

برچسب ها: سازمان اوقاف ، محرم98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.