تلاش ارتش در ایجاد یک باغ مدرن در نزدیکی شهر کرمانشاه

وزیر جهاد کشاورزی به تلاش ارتش در ایجاد یک باغ مدرن در نزدیکی شهر کرمانشاه اشاره کرد .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تلاش ارتش در ایجاد یک باغ مدرن در نزدیکی شهر کرمانشاه گفت : با حمایت مسئولان ارتش می‌توان از اراضی در اختیار آن‌ها به ظرفیت و قابلیتی در راستای ایجاد و توسعه باغات و مزارع با هدف کمک به افزایش تولید ملی و اشتغال کمک کرد.

او گفت : در این باغات علاوه بر تولید میوه انگور، به و سیب به آبخیزداری و آبخوان داری نیز کمک می‌کنند که اقدام بسیار خوبی است.

او با اشاره به موقعیت این باغ که در شیبی مسلط بر شهر کرمانشاه واقع شده است، گفت: اگر سیلابی در این منطقه شکل بگیرد مستقیم داخل شهر می‌شود و منجر به وارد کردن خسارت می‌شود که ایجاد این باغ و انجام کار‌های آبخیزداری توانسته به مهار سیلاب نیز کمک کند.

او با اشاره به ۲ سال بودن این باغ، افزود: با استفاده از میزان آبی که در اختیار است باغات مدرن و زیبایی ایجاد شده و به طور قطع در سال سوم طراز باغ مثبت خواهد بود و درآمد‌ها نسبت به هزینه‌ها پیشی می‌گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی ایجاد این باغ توسط ارتش و با همکاری استانداری، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و جهاد خودکفایی ارتش را نمونه همکاری و هم افزایی بین بخشی در راستای اقدامی ماندگار برای افزایش تولید و ایجاد اشتغال دانست و تاکید کرد که نمونه این باغات را می‌توان با این تعالم و همکاری‌ها افزایش داد.

حجتی باغ انگور این مجموعه را مدرن و قابل توجه دانست و افزود: رقم‌های مختلفی از گوشه و کنار دنیا در این باغ کشت کرده اند که چندین رقم بومی و چند رقم بازار پسند در میان آن‌ها وجود دارد و همه از وضعیت و تولیدات باغ اظهار رضایت می‌کنند و جای دست مریزاد دارد.

او گفت: برای جایی که آب ندارند و اراضی به صورت دیم کشت می‌شود با بذر‌های گواهی شده که در موسسه تحقیقات دیم مراغه تولید شده امسال توانسته هفت تن در هکتار محصول برداشت کنند که رقم خوبی است.

او افزود: وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از ایجاد و توسعه باغات پشتیبانی‌های لازم پیگیری بحث نهال، بذر و مسائلی مرتبط با تغذیه، سفره و پشتیبانی‌ها آب و خاک ادامه دارد.

 

 

انتهای پیام/د

حمایت مسئولان ارتش از اراضی

 

برچسب ها: سپاه ، ارتش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار