غارت اموال شرکت‌های آفریقای جنوبی در نیجریه

مراکز تجاری و اموال شهروندان آفریقای جنوبی در نیجریه مورد حمله و تعرض قرار گرفت.

غارت اموال شرکت‌های آفریقای جنوبی در نیجریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، در واکنش به حملات بیگانه ستیزی علیه شهروندان کشور‌های آفریقایی مستقر در آفریقای جنوبی، مراکز کسب و کار شهروندان این کشور در نیجریه مورد حملات خشونت آمیز قرار گرفت.

در پی حوادث مربوط به خشونت‌های ژوهانسبورگ و پرتوریا، نیرو‌های پلیس آفریقای جنوبی بیش از ۱۰۰ نفر را در ۵ منطقه این کشور بازداشت کردند.

در میان گسترش نگرانی‌ها از حملات علیه شهروندان نیجریه‌ای ساکن در آفریقای جنوبی، بسیاری از جوانان با حضور در خیابان‌های شهر‌های مختلف نیجریه مراکز کسب و کار شهروندان آفریقایی را مورد حمله و تعرض قرار دادند.

بر اساس گزارش روزنامه محلی، دفاتر مخابرات آفریقای جنوبی در ایبادان در جنوب غربی نیجریه به آتش کشیده شد و دفتر این شرکت در اویو در جنوب شرقی نیجریه نیز مورد حمله گروهی از افراد خشمگین قرار گرفت و اموال آن‌ها غارت شد.

در این حادثه ضمن شکستن شیشه‌ها و آتش زدن لاستیک ها، بسیاری از لوازم الکترونیکی و اداری شامل دستگاه‌های پرینتر فروشگاه‌های شرکت ام تی ان در نزدیکی لاگوس، پایتخت سابق این کشور به غارت رفت.

بر اساس اظهارات شماری از فروشندگان خیابانی، جمعیت خشمگین به فروشگاه‌ها حمله کردند و بسیاری از لوازم اداری شامل لپ تاپ‌ها را با خود بردند، این در حالی است که مسئولان بسیاری از فروشگاه‌ها از بیم سرقت اجناس ناگزیر به تعطیلی اینگونه مراکز شدند.

نیجریه و آفریقای جنوبی قدرت‌های بزرگ اقتصادی آفریقا به شمار می‌روند. نیجریه دارای جامعه مهاجرتی بزرگ در آفریقای جنوبی است و این کشور نیز منافع اقتصادی کلان شامل مخابرات، بانکداری، انرژی، هتل و رسانه در نیجریه دارد.

در پی گذشت سال‌ها از حملات بیگانه ستیزی علیه شهروندان نیجریه‌ای در آفریقای جنوبی که سبب رشد احساسات ضد شرکت‌های آفریقای جنوبی فعال در نیجریه شده است بسیاری از شهروندان این کشور خواستار تعطیلی اینگونه مشاغل هستند.

سیریل رامافوسا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی اقدامات خشونت آمیز و غارتگری و به آتش کشیدن اموال شرکت‌های خارجی را در نیجریه محکوم کرد. محمد بوهاری، رئیس جمهور نیجریه نماینده ویژه خود را نزد همتایش در آفریقای جنوبی اعزام کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار