۲ نقره جهانی بر گردن کوراش‌کاران خراسان شمالی

الیاس علی‌اکبری و حامد رشیدی، کوراش‌کاران خراسان شمالی موفق به کسب نشان نقره رقابت‌های قهرمانی جهان در کره جنوبی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، کوروش خسرویار دبیر انجمن کوراش کشور، هجدهمین دوره رقابت‌های کوراش قهرمانی جهان از ۹ شهریور با حضور ۱۸۴ کوراش‌کار از ۴۲ کشور در ۷ وزن مردان و ۸ وزن برای زنان در شهر چونگ جوی کره جنوبی آغاز شده بود، با معرفی نفرات برتر پایان یافت.

کوروش خسرویار افزود: ۵ کوراش‌کار به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این تورنمنت حضور یافته بودند که الیاس پاکدل در وزن ۷۳ کیلوگرم، الیاس علی‌اکبری در ۸۱، حامد رشیدی در منهای ۱۰۰، امید تیزتک در منهای ۹۰ و جعفر پهلوانی در وزن مثبت ۹۰ کیلوگرم به رقابت با حریفان خود پرداختند.

رئیس هیات جودوی خراسان شمالی افزود: در روز دوم رقابت‌ها الیاس علی اکبری از خراسان شمالی با گذر از حریفان خود راهی دیدار پایانی شد، اما با واگذار کردن نتیجه به حریف به نشان نقره بسنده کرد و حامد رشیدی، دیگر کوراش‌کار این استان نیز در روز پایانی مسابقات بر سکوی دوم این رقابت‌ها ایستاد.

خسرویار گفت: امید تیزتک و جعفر پهلوانی نیز به نشان‌های نقره رسیدند و بدین ترتیب تیم پنج نفره کوراش کشور با ۴ نقره به کار خود پایان داد.

او گفت: فدراسیون ووشو نهایت همکاری را با کوراش داشت و در زمان کمی که تا مسابقات باقی مانده بود تیم ملی تشکیل شد و دو اردوی آمادگی نیز در بجنورد تدارک داده شد و مقدمات اعزام را نیز فدراسیون ووشو به خوبی پیگیری کرد.
انجمن کوراش کمتر از یک ماه است که از فدراسیون جودو جدا شده و زیر نظر فدراسیون ووشو قرار گرفته است.

کوروش خسرویار، مدیر تیم‌های ملی کوراش کشور، در انتخابات فدراسیون جهانی کوراش که در حاشیه این مسابقات برگزار شد، به سمت رئیس کمیته آمار و اطلاعات فدراسیون جهانی برگزیده شد که به عنوان مدرس از داوران دوستاره و سه ستاره کوراش امتحان ارتقای داوری گرفت.

انتهای پیام/ه


۲ نقره جهانی بر گردن کوراش‌کاران خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.