افزایش بهای نفت در بازارهای جهانی

بهای نفت روز چهارشنبه در بازار‌های لندن و نیویورک با افزایش همراه بود.

افزایش بهای نفت در بازارهای جهانیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای نفت روز چهارشنبه تحت تأثیر اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، در بازار‌های جهانی افزایش یافت.

در بازار لندن، هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه نوامبر با دو دلار و ۴۴ سنت افزایش (۴.۲ درصد) نسبت به پایان معاملات روز سه شنبه ۶۰ دلار و ۷۰ سنت معامله شد. در بازار نیویورک نیز هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (نفت خام پایه آمریکا) برای تحویل در ماه اکتبر با دو دلار و ۳۲ سنت افزایش‏ (۴.۳ درصد) نسبت به روز قبل ۵۶ دلار و ۲۶ سنت به فروش رفت.

بهای طلای سیاه پیش‌تر نیز به علت آرام شدن بحران سیاسی در هنگ کنگ افزایش یافته بود. دولت اجرایی هنگ کنگ چهارشنبه با اعلام پس گرفتن قطعی لایحه استرداد در واقع درخواست کلیدی تظاهرکنندگان را پذیرفت. این لایحه سرمنشاء جنبشی اعتراضی بود که از اواخر آوریل در این مستعمره سابق انگلیس به راه افتاد. تصمیم دولت اجرایی هنگ کنگ به سرمایه گذاران که نگران وخامت جدید روابط تجاری چین و آمریکا بودند‏، اطمینان خاطر داد.

از سوی دیگر، بر اساس شاخص مستقلی که روز چهارشنبه منتشر شد فعالیت در بخش خدمات در چین در ماه اوت سریعترین روند رو به رشد را در چهار ماه گذشته به خود گرفت. شاخص مدیران خرید برای خدمات در چین که از سوی دفتر آی اچ اس مارکیت محاسبه و از سوی گروه رسانه‌ای سایشین منتشر شد، در ماه گذشته میلادی به ۵۲.۱ رسید در حالی که در ماه ژوییه ۵۱.۶ بود. رقم بالاتر از ۵۰ برای این شاخص نشان دهنده توسعه فعالیت است و زیر آن نشان دهنده کاهش فعالیت است.

داده‌های مربوط به ذخایر نفت خام آمریکا نیز این هفته به علت تعطیلی رسمی روز دوشنبه به جای روز چهارشنبه روز پنجشنبه منتشر خواهد شد. تحلیلگران کاهش سه میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه‌ای را در هفته منتهی به ۳۰ اوت برای ذخایر نفت خام و کاهش دو میلیون بشکه‌ای را برای ذخایر بنزین آمریکا پیش بینی کرده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت نفت ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار