امام جمعه بندرعباس: تقوای الهی منبع شجاعت ملت ایران

امام جمعه بندرعباس گفت: تقوای الهی منبع شجاعت ملت ایران است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان، نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: تقوای الهی منبع شجاعت و سربلندی ملت ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس افزود: شاید کشور‌های زیادی باشند که توان و ابزار نظامی پیشرفته هم داشته باشند، اما این شجاعت رزمندگان ایرانی است که حماسه ایستادگی در برابر دشمن را رقم می‌زند.

اوگفت: تقوا جنبه‌های مختلفی دارد که تقوای الهی، اقتصادی و سیاسی از مهمترین عرصه‌های تقوا است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: در تقوای سیاسی باید مراقب باشیم که به اسم افشاگری به دیگران تهمت و افترا نزنیم.

امام جمعه بندرعباس افزود: در انتخابات پیش رو نیازمند رعایت تقوای سیاسی هستیم و همه باید در این زمینه مراقبت کنند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به لزوم مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: یکی ازآسیب‌های اجتماعی بحث رشوه است که بویژه کارمندان و کارکنان دولت باید مراقب باشند به اسم هدیه در دام گرفتن رشوه که گناه کبیره است، نیفتند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: هدیه سنت دینی و امری مقبول است، اما اگر هدیه به طمع انجام خلافی یا ضایع کردن حقی و کسب منفعتی ناحق باشد، رشوه محسوب شده و حرام است.

امام جمعه بندرعباس افزود: رهبر معظم انقلاب نیز دریافت هدیه در قبال انجام کار و وظیفه اداری از سوی کارمندان را حرام اعلام کرده اند.

او همچنین با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: این بیانیه نقشه راه نظام اسلامی است و رهبر انقلاب تاکید دارند که جوانان باید با تاریخ انقلاب آشنا باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با اشاره به عزاداری‌های ایام محرم گفت: آبروی همه ما و نظام اسلامی از امام حسین (ع) است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان افزود: باید هیات‌های مذهبی ما شور و شعور حسینی را با هم ترویج کنند و بُعد معرفتی قیام امام حسین (ع) هم برای مردم تبیین شود.

اوبا گرامیداشت یاد شهید محراب، آیت الله مدنی و شهدای ۱۷ شهریور گفت: قیام ۱۷ شهریور یاد آور رشادت ملت در برابر رژیم پهلوی است که ضربه سنگینی به آن رژیم زد.

انتهای پیام/ز

خطبه های نماز جمعه بندرعباس

برچسب ها: نمازجمعه ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.