تسریع عملیات مرمت بازار تاریخی اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از تسریع عملیات مرمت بازار تاریخی این استان و تکمیل پروژه‌های در حال اجرا تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر عملیات مرمت در دو سرای وکیل و امام جمعه بازار تاریخی در حال اجرا است که هر دو پیشرفت مطلوبی داشته و رو به اتمام است.

او افزود: با انجام عملیات مرمت ۸۰ باب مغازه در سرای وکیل و ۴۰ باب مغازه در سرای امام جمعه ساماندهی شده و این موضوع به رونق اقتصادی بازار کمک خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اظهار کرد: عملیات عمرانی مرمت سرای وکیل رو به اتمام بوده و ۶ رواق آن باقی مانده است؛ عملیات مرمت سرای امام جمعه نیز بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد.

فلاحی افزود: علاوه بر این مرمت سرای حاجی یوسف نیز در دستور کار است و برای آغاز مطالعات آن از وزارت میراث فرهنگی اعتبار درخواست شده است.

او با تاکید به اینکه بازار تاریخی مرکز تحولات اقتصادی استان است، گفت: از سویی این مجموعه تاریخی یکی از جاذبه‌های شاخص گردشگری استان است که در راستای مرمت بخش‌های مختلف آن تمامی امکانات اداره کل را به کار گرفته‌ایم.

انتهای پیام/ع

اجرای مرمت دو سرای وکیل و امام جمعه بازار تاریخی اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.