معاون عمرانی استاندار کرمانشاه:

فردا مرز خسروی بازگشایی می‎شود/ پیش ‎بینی تردد بیش از یک میلیون زائر/ همه زیرساخت‎ها فراهم است

فردا مرز خسروی به روی زائران اربعین حسینی باز می شودسالاری گفت: فردا مرز خسروی با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی می‌شود.

سالاری معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در گفت‎وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت: فردا مرز خسروی با حضور وزیر کشور ایران و عراق بازگشایی می‎شود و هم اکنون برای آماده سازی، در مرز خسروی مستقر شده‎ایم.

او گفت: امکانات لازم برای تردد زوار فراهم شده است و فردا اولین کاروان زائران اربعین حسینی از مرز خسروی راهی عتبات عالیات خواهد شد.

 سالاری با اشاره  به زیر ساخت‌های این مرز گفت: روکش جاده‌ها در حال انجام است و به زودی به اتمام می‌رسد  دوربین‌های کنترل سرعت در مسیر تردد نصب شده  و ۵ پارکینگ بزرگ  تجهیز شده است.

سالاری بیان کرد: در مسیر شهر قصرشیرین و خسروی سیستم نوردهی نصب می‌شود و شهرداری‌ها محوطه را برای پذیرایی از زوار  آماده می‌کنند هم چنین در مرز خسروی سایه بان نصب شده و ۵۸ گیت خروجی و ورودی آماده فعالیت است.

او بیان کرد: یک دستگاه بسته بندی آب نیز در مرز برای سهولت دسترسی به آب سالم و بهداشتی مستقر شده است و دو پد بالگرد نیز یکی در مرز خسروی و یکی در قصرشیرین راه اندازی شده است.

سالاری با بیان اینکه یک راه اضطراری از خسروی به قصرشیرین برای امداد رسانی در نظر گرفته شده است، گفت: دستگاه‌های خدمت رسان مانند هلال احمر، آتش نشانی و  علوم پزشکی  نیز در محور‌های تردد کرمانشاه به مرز خسروی برای امداد رسانی  مستقر هستند.

او گفت: در نظر داریم بالن وای فای هم برای دسترسی زائران نصب کنیم و در حال آماده سازی امکانات هستیم.

سالاری با اشاره به آماده سازی ۴۰۰ سرویس بهداشتی در مسیر تردد زوار گفت: ۶۰۰ سرویس بهداشتی سیار نیز در منطقه نصب می‌کنیم و تانکر‌های آبرسانی و ژنراتور‌های برق نیز در منطقه  برای ارئه خدمات روشنایی و ابرسانی در حال بررسی است.

او بیان کرد: پیش بینی می‌شود  یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مرز  خسروی به سمت عتبات عالیات تردد کنند.

سالاری گفت: روز شنبه جلسه اضطراری برگزار خواهد شد و تعداد رام قطار به ۳ تا ۴ رام در روز افزایش می‌یابد و هم چنین پرواز‌های فرودگاه کرمانشاه نیز در این مدت افزایش می‌یابد.

او بیان کرد: ۶ استان معین، همدان، زنجان، کردستان، البرز و آذربایجان شرقی، در حال انتقال امکانات به مرز خسروی هستند و هم اکنون نیز دو استان مستقر شدند و هم چنین نیرو‌های شهرداری منطقه ۱۳ تهران نیز  برای خدمات رسانی به منطقه اعزام می‌شوند.

مرز خسروی هفدهم خرداد سال ۹۲ به دنبال وقوع حادثه تروریستی در مسیر تردد زوار ایرانی در آن سوی مرز که به شهادت ۱۴ نفر و مجروح شدن ۴۴ زائر ایرانی منجر شد، بسته شد.


بیشتر بخوانید: وزیر کشور: مرز خسروی از فردا بازگشایی می‌شود


با پیگیری‌های مسئولان استان کرمانشاه، با ابلاغ نامه‌ای از سوی وزارت کشور مبنی بر بازگشایی مرز خسروی در ۲۸ اسفند ۹۳ به استانداری کرمانشاه، این مرز رسمی و بین المللی بازگشایی شد، ولی به دلیل مسایل امنیتی داخل عراق، این مرز به روی زوار ایرانی بسته ماند.

انتهای  پیام/ز

بازگشایی مرز خسروی با حضور وزیر دو کشور ایران و عراق 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار