همزمان با سراسر کشور؛

همایش شیر خوارگان حسینی در کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد

همزمان با نخستین جمعه محرم الحرام، همایش شیرخوارگان حسینی در شهرستان های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

همایش شیر خوارگان حسینی در کهگیلویه وبویراحمد برگزار شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، با نخستین جمعه محرم الحرام و روز ملی بزرگداشت خردسال‌ترین پیام رسان حماسه عاشورا، حضرت علی اصغر (علیه السلام)، همایش شیرخوارگان حسینی در همه مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
 
همایش شیرخوارگان حسینی به یاد ۶ ماهه دشت کربلا روز جمعه ۱۵ شهریور ماه در نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری دستگاه‌ها در برخی مساجد و حسینیه‌های این استان از ساعت ۹ صبح به طور همزمان برگزار شد.
 
این همایش همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم با هدف رساندن پیام مظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) برگزار می‌شود.
 
حسینیه ثارالله یاسوج، مسجد شهیدان گچساران، حسینیه ثارالله بهمئی، اما‌مزاده شاه زینعلی (علیه السلام) باشت، امامزاده امیر، ولی (علیه السلام) چرام، امامزاده سید محمد (علیه السلام) سی سخت و امامزاده آقامیر (علیه السلام) در دهدشت میزبان این همایش هستند.
 
 در این همایش مادران با روی دست گرفتن طفلان شیرخوار خود در حالی که آنان را ملبس به لباس سبز رنگ طفلان صحنه کربلا و با پیشانی بند‌های منقش به یاد و نام حضرت علی اصغر (علیه السلام) می‌کنند، به عزاداری برای مظلوم‌ترین سرباز کوچک کربلا، طفل شش ماهه امام حسین (علیه السلام) پرداخته و در این غم جانگداز اشک ماتم می‌ریزند.
 
مداحان و مرثیه سرایان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) نیز با بیان ابعاد مختلف حماسه عاشورا و حادثه کربلا از شهادت طفل شیرخوار کربلا حضرت علی اصغر (علیه السلام) به عنوان سند مظلومیت این حادثه در تاریخ یاد می‌کنند.
انتهای پیام/غ

برگزاری همایش شیر خوارگان حسینی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.