امام‌جمعه قم:

ملاحظه هیچ مقام و مسئولی در برخورد با فساد اقتصادی نشود

آیت الله سعیدی گفت: از تصمیم قاطع رئیس دستگاه قضا در برخورد با فساد، رانت‌خواری و مفسدان اقتصادی حمایت می‌کنیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ، آیت‌الله سعیدی امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مصلی قدس، با نقل حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) در باب ارتقاء درجات تقوا اظهار کرد: عده‌ای از روی شوق به نعمت‌های الهی پروردگار را می‌پرستند و عده‌ای هم به خاطر ترس از عذاب الهی خداوند را عبادت می‌کنند، اما عده‌ای از باب ستایش و شکر خداوند او را می‌پرستند.

او بیان کرد: آیه یازدهم سوره مبارکه توبه مبشر این مطلب است که به‌ واسطه توبه باب رحمت به‌سوی مشرکان باز شده و خداوند گناهان آنان را پاک‌سازی کرده و رابطه خصمانه بین مؤمنان و مشرکان را به رابطه دوستی تبدیل می‌کند.

امام جمعه قم افزود: مشرکان اگر اسلام را با استقبال بپذیرند و به اسلام گرایش پیدا کنند، بازهم این قوانین بر آنان جاری است، اما درصورتی‌که خواستند در شرک و کفر باقی بمانند بر مسلمانان واجب است که با آنان بجنگند.

آیت الله سعیدی با تاکید بر اینکه نماز باید انسان را از آلودگی‌ها باز دارد، گفت: اگر مؤمنی دل‌وجانش و مال و اموالش تطهیر و پاک شود دیگر شرک و نفاقی در او باقی نمی‌ماند.

امام‌جمعه قم با بیان انواع اخوت ابراز کرد: خداوند تبارک‌ و تعالی دو انسانی را که به او ایمان آورده و عمل صالح انجام دهند را برادر دینی می‌نامد که یکی از انواع برادری است و در سایه آشنایی به قرآن و اهل‌بیت (ع) به وجود می‌آید.

او در خطبه‌های دوم این هفته مصلی قدس، با اشاره به نخستین جمعه ماه محرم و روز شیرخوارگان حسینی اظهار داشت: امام حسین (ع) خطاب به سپاه دشمن می‌فرمایند بیایید قرآن و احکام الهی در میان من و شما حاکم باشد، چرا خون من را مباح شمرده‌اید، امام حسین (ع) حضرت علی اصغر (ع) را بر بالای دست گرفتند و درخواست آب کردند، هنوز کلام امام (ع) تمام نشده بود که تیری به سمت فرزند خردسالش روانه شد و حضرت علی‌اصغر (ع) به شهادت رسید.

سعیدی روز‌های تاسوعا و عاشورا را ظرفیت عظیمی برای قیام‌های مهم جهان اسلام دانست و گفت: در سال ۱۳۵۷ تاسوعا و عاشورای حسینی بود که راهپیمایی عظیم مردم به‌صورت منظم و تنظیم‌شده در کل کشور انجام شد و منجر به نابودی و اضمحلال رژیم پهلوی شد.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه جنس انقلاب اسلامی از جنس حرکت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است، تأکید کرد: اهداف امام حسین (ع) همچنان پابرجا بوده و باید به این اهداف لبیک بگوییم و با قلب، گوش و چشم خود دعوت آن حضرت را اجابت کنیم.

او مطرح کرد: لبیک گوی امام حسین (ع) لبیک‌گویی از سر شعار نیست، بلکه لبیک گوی امام حسین (ع) همیشه درصحنه بوده و به امام زمان (عج) ندا می‌دهند که ما همواره آماده جان‌فشانی در راه امام خود هستیم.

سعیدی بیان کرد: در زمان غیبت وظیفه شرعی ما این است که با، ولی زمان خود حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیمان بسته و بر منویات ایشان جامعه عمل بپوشانیم، لبیک یا خامنه‌ای امروز در سرتاسر جهان اسلام فراگیر شده است.

امام‌جمعه قم با اشاره به برداشتن گام سوم کاهش تعهدات برجامی جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران گام سوم از کاهش تعهدات اتمی را اعلام می‌کند یک لبیک‌گویی به منویات مقام معظم رهبری است، گام سوم عملاً برجام را بی‌معنیتر کرده و این در شرایطی است که سیاست ترامپ در برابر ایران شکست‌خورده است و تحریم‌های آمریکا به فروپاشی ایران منجر به نشد و جایگاه جمهوری اسلامی را اعتلا بخشیده و ثابت کرد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم.

او با بیان اینکه ایران به یک قدرت جهانی تبدیل‌شده است، افزود: دنیای غرب به دنبال قانون جنگل است و در چنین شرایطی مذاکره سم مهلک است و در چنین شرایطی تنها راه مقابله با غرب‌زدگان نگون‌بخت است، دشمنی که آشکارا از بین بردن جمهوری اسلامی سخن می‌گوید به‌هیچ‌عنوان سخنانش قابل‌قبول نخواهد بود.

سعیدی مبارزه با مفاسد اقتصادی را مورد تأکید قرار داد و گفت: از تصمیم قاطع، اراده جدی و اقدامات حجت الاسلام والمسلمین  رئیسی در برخورد با فساد، رانت‌خواری، مجرمان اقتصادی و مفسدان اقتصادی حمایت می‌کنیم، و از او می‌خواهیم در راه اجرای حکم الهی رأفت هیچ جایگاهی نداشته باشد، ملاحظه هیچ مقام و مسئولی را نکرده و بدانید ملت ایران پشتیبان شما است.

انتهای پیام/ ش

خطبه‌های نماز جمعه قم در ۱۵ شهریور ۱۳۹۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار