تشکیل موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی با هدف افزایش امنیت

افزایش احساس امنیت در جامعه از مهمترین اهداف نیروی انتظامی در تشکیل موسسات خدمات انتظامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ ولی الله گنجیان مقدم رئیس پلیس پیشگیری مازندران، گفت: مردم محوری و جلب مشارکت‌های مردمی در برقراری امنیت عمومی از مهمترین رویکرد‌های نیروی انتظامی است و در این راستا پلیس با بهره گیری از متخصصان و صاحب نظران برای افزایش احساس امنیت در جامعه گام برداشته است.

او گسترش حضور عوامل حفاظتی و انتظامی و بهره گیری از توانمندی‌های مردم در ارتقاء امنیت اجتماعی با واگذاری برخی از مسئولت‌ها به بخش‌های خصوصی را از جمله این رویکرد‌ها برشمرد و افزود: این رویکرد منجربه دسترسی سهل و آسان مردم به خدمات انتظامی در بستر جامعه خواهد شد.

گنجیان مقدم با اشاره به نقش موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی در پیشگیری از وقوع جرایم، گفت: از دیگر اهداف نیروی انتظامی در تشکیل این موسسات ارتقاء ظرفیت و توان ناجا در پیشگیری از وقوع جرایم و ارائه خدمات انتظامی، حفاظتی و مراقبتی به مردم است.

او افزود: به استناد ماده ۱۲۲ قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی، واگذاری بخشی از خدمات انتظامی و حفاظتی به موسسات غیر دولتی برای حفظ و کنترل زمینه‌های تخلف با حضور شبگردان و نگهبانان در محلات و مجتمع‌های مسکونی، تجاری و صنعتی تا طراحی، نصب و پشتیبانی سیستم‌های حفاظتی و الکترونیکی و هشدار دهنده از موارد پیشگیری از وقوع جرم است که در این راستا مورد توجه قرار گرفت.

سرهنگ گنجیان گفت: تقویت امنیت عمومی و پیشگیری از وقوع جرایم با بهره گیری از تجهیزات و فناوری نوین و نیرو ها‌ی مردمی، بهره گیری از ظرفیت‌های بخش غیر دولتی در بخشی از امور اجرایی و خدمات انتظامی، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات اداری، انتظامی، حفاظتی و مراقبتی از کارکرد‌های مهم این موسسات است.

او حفاظت از اماکن و تاسیسات خصوصی و دولتی از قبیل محلات، مجتمع‌های مسکونی، تجاری، صنعتی، شعب غیر مادر بانک‌ها و موسسات مالی، اماکن تفریحی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی، درمانی، زمین‌ها و تاسیسات کشاورزی، سیلوها، انبار‌های کالا و پروژه‌های عمرانی را از وظایف این موسسه برشمرد.

گنجیان با اشاره به این که مراقبت از گردشگران، طراحی و مشاوره در زمینه طرح‌های حفاظتی، تولید، واردات و صادرات اقلام، تجهیزات و سامانه‌های حفاظتی و مراقبتی الکترونیکی از دیگر وظایف این موسسات است، افزود: توزیع و نصب سامانه‌های حفاظتی و مراقبتی الکترونیکی از دیگر فعالیت‌هایی است که مسئولیت آن بر عهده موسسات خدماتی انتظام گذاشته شده است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی مازندران ارتقای ضریب حفاظتی و مراقبتی محلات و اماکن عمومی، کاهش وقوع سرقت، قانونمندی و مشارکت مردمی در تامین امنیت جامعه، ارتقاء احساس امنیت هرچه بیشتر برای مردم و ایجاد اشتغال و بکارگیری نیرو‌های مجرب و آموزش دیده را از مهمترین دستاورد‌های این طرح برشمرد.

انتهای پیام/آ


افزایش امنیت در جامعه با تشکیل موسسات خدمات انتظامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار