شهدا ادامه دهنده راه و مسیر اباعبدالله حسین (ع)

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهدا ادامه دهنده راه و مسیر ابی عبدالله و دنبال کننده فرهنگ و ارزش‌های ایشان هستند.

شهدا ادامه دهنده راه و مسیر اباعبدالله حسین (ع)به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  سردار پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یازدهمین یادواره ۷۲ شهید منطقه شنب غازان تبریز، گفت: چون شهدا ادامه دهنده راه و مسیر ابی عبدالله و دنبال کننده فرهنگ و ارزش‌های ایشان هستند لذا بر گردن تمامی ما حق دارند و برگزاری یادواره شهدا بخش کوچکی از این حق است.

او  با بیان اینکه ائمه معصومین یاد شهدای کربلا را تا امروز زنده نگه داشته اند و این درس بزرگی است تا ما هم چهره به چهره و سینه به سینه این نهضت حضرت ابی عبدالله را زنده نگه داریم، اظهار داشت: کسانی که می‌گویند شما برای چه چیزی یادواره می‌گیرید درک این مطلب را ندارند در حالی که این کار بهترین و بزرگترین کار در ایران و علی الخصوص در تبریز است تا در آن‌ها از خانواده‌های معظم شهدا تکریم کنیم.

اوافزود: نهضت ابی عبدالله علیه السلام از همان آغاز به خاطر این که یک حرکت توفنده و سیل آسا علیه زور و تزویر بود مورد تهاجم و نفرت دنیای استکبار قرار گرفت و همچنین تمامی آن دولت‌ها در دوران مختلف همواره، چون ظالم بودند و فرهنگ ظلم ستیزی را در عزاداری‌ها می‌دیدند لذا از عزاداری برای امام شهیدمان جلوگیری می‌کردند.  

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران افزود: آن‌ها که شیعه واقعی اهل بیت بودند طی این سال‌ها زحمات بسیار زیادی را متحمل شدند تا این فرهنگ را سینه به سینه انتقال دهند تا ایثار و فداکاری ائمه به نسل‌های دیگر منتقل شود.

او با بیان اینکه این نهضت برای ما به امانت رسیده و به سختی زنده نگه داشته شده است، افزود: برای نگه داشتن این نهضت تا جایی سختی کشیده شده است که دشمنان اهل بیت (ع) حتی تربت پاک امام را شخم زده و بر آن گندم کاشته اند، اما اراده خدا بر این بود که نهضت امام زنده بماند و این بزرگترین معجزه نهضت امام است.

در ابتدای مراسم حجت الاسلام توکلی، امام جماعت مسجد اعظم شنب غازان ضمن خیر مقدم، گفت: پیام شهدا این است که از ارزش‌های انقلاب و اصول انقلاب عقب نمانیم، زیرا عده‌ای می‌خواهند از این اصول دور بمانیم تا کم رنگ شود در صورتی که باید ولایتمداری در تمام آحاد جامعه فراگیر شود.

او  با بیان اینکه، امروز حسینی بودن بدون اعتقاد و پایبندی به، ولی فقیه معنایی ندارد، ادامه داد: باید در مقابل امر و فرمان ولایت فقیه با جان و دل لبیک بگوییم تا ارواح مقدس شهدا از ما راضی باشند تا در روز قیامت شفاعت شان شامل حال ما نیز بشود.

حجت الاسلام توکلی ادامه داد: همه ما معتقد هستیم هر چه داریم از شهداست و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان به برکت ولایت مداری و پایبندی به آرمان‌های شهدا امام راحل است، پس باید به وصیت نامه شهدا عمل کنیم چرا که اسلام و اطاعت از، ولی فقیه را سفارش کرده اند.

انتهای پیام/ش

برگزاری یادواره ۷۲ شهید منطقه شنب غازان تبریز

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار