برگزاری نخستین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، از برگزاری نخستین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب خراسان شمالی در نیمه دوم سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،هاشم شیرازیان مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، با اشاره به اینکه فراخوان نخستین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب خراسان شمالی منتشر شده است، گفت: این جشنواره با هدف فراهم آمدن بستر مناسب توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه، گسترش عدالت فرهنگی در روستا‌های خراسان شمالی و حمایت از طرح‌های ابتکاری و کاربردی در حوزه کتاب و کتابخوانی با محوریت روستا‌ها و عشایر برگزار می‌شود.

شیرازیان با اشاره به ویژگی‌های طرح‌های ارسالی به ایجاد تاثیرات پایدار در ارتقای سطح فرهنگ کتابخوانی و مطالعه اشاره کرد و افزود: طرح‌ها همچنین باید متناسب با نیاز‌های محلی و آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی، برخوردار از مشارکت مردمی و پشتیبانی واحد‌های اجرای روستا و عشایر، پوشش مناسبتی جمعیتی و در برگیرنده تمامی سنین و برخوردار از خلاقیت نوآوری و کیفیت در محتوا و شیوه اجرا باشد.

او بیان کرد: علاقه‌مندان برای حضور در این جشنواره می‌توانند اصل طرح‌های خلاقانه و کاربردی در روستا‌ها و عشایر در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در قالب فرم با مهر و امضای دهیار و رییس شورای اسلامی روستا و عشایر به دبیرخانه جشنواره مستقر در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی ارسال کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٥۸٣٢٢٣٧٣٢٧ تماس حاصل کنند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره را دهم آبان ماه اعلام کرد و افزود: آیین اختتامیه این جشنواره سی ام آبان ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/د

برگزاری نخستین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب

برچسب ها: جشنواره ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.