مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی:

بهره‌برداری از ۳۵ مدرسه در خراسان شمالی مهر امسال آغاز می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، ۳۵ مدرسه با ۱۴۵ کلاس درس به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، امین فلاح مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته دولت امسال ۱۴ پروژه آموزشی با ۲۲ کلاس درس افتتاح شد و همزمان با مهر امسال هم ۲۱ مدرسه با ۱۲۳ کلاس درس برای بهره برداری آماده شده است و در مجموع ۳۵ مدرسه با ۱۴۵ کلاس درس جدید برای حضور دانش آموزان مهیا شده است.

او افزود: با بهره برداری از این تعداد مدرسه، ۱۳ هزار مترمربع به فضای آموزشی استان افزوده شده است.

او با بیان اینکه از این تعداد، سه مدرسه در مجموعه‌های مسکن مهر شهر‌های شیروان، اسفراین و بجنورد به بهره برداری می‌رسد گفت: در مسکن مهر شیروان و اسفراین هر کدام یک مدرسه ۶ کلاسه و در گلستان شهر بجنورد مدرسه ۹ کلاسه آماده بهره برداری شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی با اشاره به   کمبود فضای آموزشی در استان گفت: برای رسیدن به متوسط کشوری سرانه فضای آموزشی، باید ۲۳ هزار مترمربع فضا به مدارس استان افزوده شود.

او تصریح کرد: اکنون سرانه فضای آموزشی استان ۵.۰۶ مترمربع است، اما در کشور به ازای هر دانش آموز به طور میانگین ۵.۲۱ مترمربع فضا ایجاد شده است.

فلاح گفت: بر این اساس هر دانش آموز خراسان شمالی ۱۵ صدم مترمربع فضا کم دارد و در مجموع برای رسیدن به متوسط کشوری، باید ۲۳ هزار مترمربع فضای آموزشی در استان ایجاد شود.

او افزود : در وضعیت استاندارد برای هر دانش آموز باید ۸.۴ مترمربع فضای آموزشی ایجاد شود که متوسط کشوری هم از این رقم پایین‌تر است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی با بیان اینکه بدترین وضعیت فضای آموزشی استان ، مربوط به شهر بجنورد است، گفت: در مرکز استان به ازای هر دانش آموزتن‌ها ۴.۲۳ مترمربع فضای آموزشی ایجاد شده است.

در خراسان شمالی ۱۶۵ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه تحصیل می‌کنند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ه

بهره‌برداری از ۳۵ مدرسه در خراسان شمالی مهر امسال آغاز می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.