اجلاسیه شهدای ورزشکار استان مرکزی؛ ۲۴ شهریور ماه

اجلاسیه شهدای ورزشکار کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس در اراک ۲۴ شهریور ماه برگزار می شود.

اجلاسیه شهدای ورزشکار استان مرکزی؛  ۲۴ شهریور ماهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، .غلامرضا کریمی دبیر اجلاسیه شهدای ورزشکار استان مرکزی در نشست خبری گفت: اجلاسیه ۳۳۲ شهید ورزشکار استان مرکزی از سری اجلاسیه‌های فرعی کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی ۲۴ شهریور ماه با حضور مسؤولان استانی و کشوری در اراک برگزار می‌شود.

کریمی با بیان اینکه اجلاسیه شهدای ورزشکار استان مرکزی هشتمین اجلاسیه کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی است که در مجموعه فرهنگی و ورزشی شهدای ۵ مرداد شهرستان اراک برگزار می‌شود افزود: تاکنون هفت اجلاسیه شامل اجلاسیه‌های سنگرسازان بی‌سنگر، کارگری، شهدای مدافع حرم، سازمان‌های مردم نهاد، فرهنگیان و دانش‌آموزان، شهدای گمنام و شهدای طلاب و روحانیون در استان مرکزی برگزار شده است.

او اضافه کرد: بعد ار اجلاسیه شهدای ورزشکار، اجلاسیه‌های نقش بهداری رزم و جامعه پزشکی، امیران و یک‌هزار و ۴۰۰ شهید ارتش، دانشگاهیان، بانوان و اجلاسیه دو روزه امام خمینی (ره) در شهرستان خمین هم برگزار می‌شوند که اجلاسیه مهندسی رزم در گردان ۴۲ قدر هم جدیدا به لیست اجلاسیه‌ها افزوده شده است.

دبیر اجلاسیه شهدای ورزشکار استان مرکزی با بیان اینکه اطلاعات مربوط به ۳۳۲ شهید ورزشکار استان نیز در حال به‌روزرسانی و بارگذاری بر روی اپلیکیشن است وکتابی با عنوان قاب خاطره برای شهدای ورزشکار استان مرکزی تهیه می‌شود، از همرزمان، پیشکسوتان، جانبازان و خانواده شهدای ورزشکار استان مرکزی خواست مسئولان را در تهیه آثار و خاطره‌های این شهدا یاری کنند.

دبیر اجلاسیه شهدای ورزشکار استان مرکزی با اشاره به اینکه راه‌اندازی پیست موتور کراس در دهکده مقاومت شهرستان اراک در این راستا انجام شد ادامه داد: امسال هم پیست تریل در مجموعه دهکده مقاومت انجام می‌شود،

نامگذاری نزدیک به ۲۰ پروژه عمرانی افتتاحی به نام شهدا در استان مرکزی

حقدادی مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی هم در این جلسه گفت: کمیته ورزش یکی از کمیته‌های فعال ذیل کنگره است که در مدت یک سال گذشته اقدامات بسیار خوبی مانند نام‌گذاری بیش از ۱۰۰ رویداد ورزشی به نام کنگره ملی نقش امام (ره) و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان، تکریم و تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار استان، نام‌گذاری نزدیک به ۲۰ پروژه عمرانی افتتاحی به نام شهدا در استان انجام داده است.

حقدادی افزود: آثار، لوایح، احکام قهرمانی، مدال و یادداشت ۳۳۲ شهید ورزشکار استان جمع‌آوری شده و در این زمینه کتابی تحت عنوان مدال‌های سرخ و کتاب اشعاری تحت عنوان مدال‌آوران بهشت برای شهدای ورزشکار تهیه و تدوین می‌شود.

او اضافه کرد: ۳ شهید شاخص به نام‌های شهید علی شمسی‌پور نائب قهرمان کشور در پرتاب دیسک و دو و میدانی، شهید جعفر بیاتانی رئیس هیأت ورزشی و کوهنوردی و شهید محسن رضایی پینگ‌پنگ‌باز ومسئول تربیت‌بدنی کشور در مجموعه سپاه در مجموع ۳۳۲ شهید ورزشکار استان حضور دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی اظهار کرد: فراخوانی در رابطه با المان تهیه طرح المان شهدای ورزشکار وجود دارد تا افراد علاقه‌مند بتوانند طرح‌ها و ایده‌های خود را در زمینه تهیه المان شهدای ورزشکار ارائه دهند و اداره کل برای طرح برتر جایزه‌ای در نظر گرفته و همچنین هزینه ساخت آن را نیز پرداخت می‌کند.

اجلاسیه اصلی کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی ۱۱ مهرماه امسال در استان و با حضور میهمانان کشوری و استانی و با سخنرانی سردار قاسمی و مشاور وزیر ورزش و جوانان در حوزه ایثارگری و همچنین تشییع پیکر پاک شهید گمنام در مصلای شهرستان اراک برگزار می‌شود.

به گفته سردار کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی هر کدام ازاجلاسیه‌های کنگره ملی نقش ملی حضرت امام و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در دفاع مقدس در یکی از شهرستان‌ها برگزار می‌شود تا همه عزیزان در برگزاری این کنگره نقش داشته باشند.

سردار کریمی با بیان اینکه تا کنون چندین اجلاسیه فرعی کنگره برگزار شده است گفت: اجلاسیه ورزشکاران، بانوان و جامعه پزشکان هم تا پایان شهریور ماه برگزار خواهد شد و اجلاسیه نهایی ۱۱مهر با حضور مسئولان استانی و کشوری در مصلی بیت المقدس اراک برگزار می‌شود.

استان مرکزی بیش از ۵ هزارو ۲۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده و بیش از ۸ هزار پیشکسوت جهاد و شهادت دارد.

انتهای پیام /ج

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.