کلانتری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

شهرداری طرح کاهش آلودگی هوا را خودسر آغاز کرده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران درباره طرح کاهش آلودگی هوا توضیحاتی داد.

کیومرث کلانتری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با تغییر رویه استانداری تهران برای طرح کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: طرح کاهش آلودگی هوا به قانون هوای پاک مربوط می‌شود.

او با بیان این که پلیس راهور طرح ترافیکی شهر تهران را مربوط به شهرداری می‌داند و افزود: شهرداری طرح ترافیک را خودسر و بدون کار کارشناسی توسط دستگاه‌های ذی ربط آغاز کرده است.

کلانتری اشاره‌ای به آغاز بازگشایی مدارس و اجرای طرح ترافیک در شهر کرد و گفت:تا زمانی مدارس بازگشایی نشوند فشار جمعیتی در شهر زیاد نشود نمی‌توان گفت که این طرح موفق یا محکوم به شکست است.

او ادامه داد: باید تا آغاز مهرماه صبر کرد تا ببینیم این شک‌های ترافیکی را چه کسی می‌خواهد مدیریت کند چرا که افرادی که طرح ترافیک خریداری یا ثبت نام کرده اند برای این فصول نگه داشته اند به همین دلیل باید صبر کرد.


بیشتر بخوانید: احتمال لغو طرح ترافیک جدید و بازگشت زوج یا فرد به پایتخت


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان این که شک‌های ترافیکی سنگینی را در فصل جدید پیش بینی می‌کنیم، گفت: طرح ترافیک در کارگروه آلودگی هوا نیز مطرح شده بود و نظرما بر این بود که هنوز نمی‌توان در این خصوص اظهار نظر کرد، اما اگر عنوان این طرح، طرح کاهش آلودگی هوا است باید برای سازمان محیط زیست به عنوان دستگاه نظارتی اثبات شود.

او افزود: پلیس راه نیز طرح ترافیک را قبول ندارد و سازمان محیط زیست نیز نمی‌داند که این طرح آیا منجر به کاهش آلودگی هوا خواهد شد یا نه چرا که در حال حاضر اعداد و ارقام چیزی را در ایستگاه‌ها نشان نمی‌دهد.

کلانتری گفت: سازمان محیط زیست معتقد است که اسم این طرح را نباید کاهش آلودگی هوا گذاشت، اما اگر این نام را گذاشته اند باید اثبات کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: در حال حاضر در شهرداری، محیط زیست و پلیس برای اجرای طرح ترافیک اقدام علمی صورت نگرفته است تا بگوییم که طرح به افزایش روز‌های سالم یا پاک منجر شده است.

انتهای پیام/

پلیس راه طرح ترافیک را قبول ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۱۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
تا وقتی که فرهنگ پرداخت عوارض ملکی به شهرداری جا نیفتد و شهرداری نیز توانایی خرید اتوبوس و واگنهای بیشتر مترو را نداشته باشد مردم به سمت خودروی شخصی رو می آورند و طرح هایی چون طرح ترافیک که با پول میشود خریداری نمود نیز دردی از آلودگی هوا کم نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۷ شهريور ۱۳۹۸
وقتي شهرداري ميگه نزديك ترين ايستگاه اتوبوس از هر خونه اي ٤٠٠ متر باشه خوبه معلومه كه مردم چاره اي ندارن ماشين دربيارن