برگزاری اجتماع بزرگ هیئات حسینی تبریز روز‌های تاسوعا و عاشورا

مسئول ستاد مشترک برگزاری مناسبت‌های مذهبی آذربایجان گفت: مراسم تجمع عزاداری هیئات مذهبی تبریز طبق روال سال‌های گذشته با حضور مردم متدین و هیئات حسینی در تبریز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، دانش آرا مسئول ستاد مشترک برگزاری مناسبت‌های مذهبی آذربایجان گفت:مراسم عزاداری و اجتماع بزرگ هیئات حسینی تبریز امسال با حضور مردم و علما و امام جمعه محبوب و مردمی شهر تبریز، ساعت ده و نیم صبح روز‌های تاسوعا و عاشورا در میدان ساعت برگزار خواهد شد.

او افزود: هیئات عزاداری با استقبال از این اجتماع بزرگ، آمادگی خود را برای هرچه باشکوتر برگزار شدن این عزاداری اعلام کرده اند.

مسئول ستاد برگزاری مناسبت‌های مذهبی با اشاره به مراسم ظهر عاشورا تصریح کرد: عزاداری روز عاشورا از قبل از ظهر آغاز می‌شود و بعد از عزاداری و سینه زنی، نماز ظهر عاشورا به امامت حجت الاسلام آل هاشم نماینده، ولی فقیه و امام جمعه تبریز اقامه خواهد شد.

دانش آرا، با بیان اینکه این مراسم همه ساله با حضور مردم به صورت گسترده برگزار می‌شود، افزود: اکثریت مردم از این تجمع و وحدت در عزاداری‌ها استقبال می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه عزاداری‌ها بایستی مردمی و به صورت سنتی برگزار شود، افزود: عزاداری‌های بازار تبریز نیز شکل سنتی خود را حفظ کرده اند.

دانش آرا افزود: عزاداری‌ها هرچه قدر با خلوص نیت و سنتی برگزار شوند، تاثیرگذارتر خواهند بود.

طبق این اطلاعیه مراسم شام غریبان شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش نیز سه شنبه ۱۹ شهریور ساعت ۱۸ از میدان ساعت به طرف مصلای امام خمینی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ش

اجتماع بزرگ هیئات حسینی تبریز روز‌های تاسوعا و عاشورا برگزار می شود

برچسب ها: ماه محرم ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار